LOKALNA PRIDELAVA HRANE

Avtor prispevka : Karmen Šket (karmen.sket1@gmail.com), objavljeno 19.11.2021 12:21:50
KATEGORIJA:
Hrana
KLJUČNE BESEDE:
Hrana, Gibanje, Rastline, Ustvarjalnost, Živali
POVZETEK:

Preko projekta sem želela ozaveščati otroke o pomenu lokalne hrane v okviru prehranjevalnih navad, pomenu in prednostih lokalno pridelanih in predelanih živil, pomenu kmetijske dejavnosti in čebelarstva.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Enota našega vrtca, enota Studenček,  je nameščena v podeželsko okolje v vasi Kostrivnica. Ima dva oddelka, sama sem vzgojiteljica oddelka starosti otrok 3-6 let. Značilnost naše enote je dolgoletno ukvarjanje z zelišči. Znotraj ograje vrtca imamo svoj zeliščni vrt. Na njem raste vrsta zelišč, ki jih z otroki skupaj negujemo, obiramo, sušimo in uporabljamo. Tako imamo meliso, meto, ameriški slamnik, sivko, pa tudi drobnjak in rožmarin.

Na gredicah vzgajamo tudi zelenjavo. To leto smo k že obstoječim rastlinam dodali jagode in ameriške borovnice. Otroci sodelujejo že pri sejanju in imajo možnost opazovanja rast rastlin. Sadove in plodove pa skupaj zaužijemo kot dodatek k obroku malice ali  kosila, zelišča redno uporabljamo za zeliščne čaje, po katerih je naša enota posebej poznana.

 

V šolskem letu 2020/21 smo se povezali s tremi lokalnimi pridelovalci hrane. Otroke smo seznanili kako lokalni proizvajalci pridelajo, izdelajo hrano in kako si  že iz obstoječih živil lahko z dodatki pripravimo zdrave obroke.

Zaradi epidemioloških omejitev smo bili pri izvedbi  omejeni, vendar smo na prilagojen način zastavljene cilje uspešno dosegli.

Pri načrtovanju sem sledila naslednjima ciljema:

·         Otrok spoznava značilnosti okolja, ki so pomembni za lokalno skupnost.

·         Otrok oblikuje dobre, zdrave prehranjevalne navade.

 

Sodelovanje z lokalnimi pridelovalci hrane iz domačega okolja

Povezali smo se s tremi lokalnimi pridelovalci. Pri izbiri nas je vodila povezava preko otrok, saj imamo v naši enoti otroke dveh družin, ki se ukvarjajo s pridelavo hrane. Tretjo družino smo izbrali zato, ker je v našem oddelku opravljala praktično delo dijakinja, ki živi na kmetiji, kjer imajo domačo rejo piščancev.

 

Spoznavanje domače reje piščancev – sodelovanje s Petrom in Amadejo Strašek

V tem času je v skupini opravljala praktično delo dijakinja Amadeja iz kmetije, kjer imajo domačo rejo piščancev. Naš vrtec v okviru nabave živil iz lokalnega okolja že dobavlja piščančje meso iz njihove kmetije. Njeno znanje smo smiselno vključili v delo z otroki.

Preko plakata, ki ga je pripravila, je otrokom predstavila njihovo dejavnost – domača reja piščancev. Otroci so ji z velikim zanimanjem sledili in aktivno sodelovali. Pri predstavitvi razvojnega kroga piščanca sem zaznala, da nekateri otroci o podani vsebini že nekaj vedo.  Spoznali so kaj piščanci potrebujejo za življenje, s čim jih hranijo, koliko časa se vali piščanec, s čim se zarodek v jajcu hrani… in poimenovali člane kokošje družine. Vsebino so utrdili preko slikovnega prikaza. Plakat dijakinje smo obesili na pano v igralnico ter ga popestrili z risbicami otrok. Otroke smo seznanile, da je meso njihove perutnine na jedilniku vrtca. Preko spletnega prispevka smo otrokom pokazala valjenje piščanca, ki smo ga z otroki tudi gibalno prikazali.

 

Pridelava mlečnih izdelkov – sodelovanje kmetije Polajžer

 V našem lokalnem okolju imamo tudi pridelavo mlečnih izdelkov. Na kmetiji Polajžer, kjer pridelujejo skuto in sadni jogurt, živi deklica Ema, ki je vključena v naš vrtec in sicer v sosednjo skupino Ker nas zaradi tokratnih razmer epidemije v skupini ni mogla obiskati mamica Eme (deklice iz sosednje skupine) ga. Amadeja Šprajc, nam je njihovo dejavnost posnela ter poslikala. Posnetek sem zmontirala v film in ga predvajala otrokom. Vsebini posnetka so sledili z velikim zanimanje in izrazili po še enkratnem gledanjem. Preko posnetka so otroci spoznali kako na njihovi kmetiji pridelujejo skuto ter sadni jogurt.

 

Priprava skutinih namazov

V skupini smo si pripravili skutine namaze. Skuto in jogurt je prispevala kmetije Polajžer. Otroci so sesekljali zelišča (peteršilj, drobnjak), nastrgali korenček in spasirali banano. Pripravljene namaze smo zaužili v času dopoldanske malice ter popili domači jogurt.

 

Pridelava medu in medenjakov

V skupini smo izvedli medeni dan. Skupaj z otroki smo v času zajtrka pripravili prostor ter pogrinjke. Mizo smo popestrili z izdelki čebelic ter satovja, ki so jih ustvarili otroci. Mamica deklice Maje (ga, Jožica Metličar) nam je prinesla štiri vrste medu: gozdni, kostanjev, cvetlični in akacijev. Preko pogovora, fotografij ter filma, ki ga je za nas posnela Majina mamica, so se otroci seznanili z lastnostmi ter značilnostmi posamezne vrste. Posamezniku sem na kruh namazala vrsto medu, ki si ga je zaželel. Že med obrokom sem opazila, da otroci vsakič posegajo po različnem medu. Preko grafa smo ugotovili po kateri vrsti medu so največ posegali.

Deklica Maja nas je ta dan razveselila z medenjaki, ki sta jih spekli skupaj z mamico. Pri malici pa smo si čaj sladkali s cvetličnim medom.

 

Kaj so pridobili otroci s sodelovanjem v projektu

-                     Zelišča smo spoznavali s čutili (jih vohali, tipali, okušali, opazovali ter spoznavali razlike v rasti, obliki listov…).

-                     V bližnji okolici smo nabirali spomladanske cvetlice, jih sušili in mešali z zelišči – pripravili smo mešanico čaja.

-                     Obiskali smo bližnji sadovnjak, opazovali barvitost cvetov in ugotavljali katere vrste sadja bodo dozorela na drevju.

-                     Risali in slikali motive na tematiko v različnih likovnih tehnikah:

·                    Risanje s tušem na mokro podlago – motivi domačih živali,

·                    risanje in slikanje s flomastri in suhimi barvicami, voščenkami ter s kredami – motiv kokošje družine

·                    slikanje z akvareli – motivi čebelice v čebelnjaku, mlečne izdelke,

·                    lepljenka iz kolaž papirja – motiv spomladanskega travnika.

-                     Razvrščali in prirejali smo izdelke glede na lastnosti ter skupine.

-                     Igrali smo se didaktične in družabne matematične igre.

-                     Preko jezikovnih iger so si otroci razvijali fonološko in grafično zavedanje – igra Požrešne krave in Čebelnjak.

-                     Vsebino smo reflektirali preko gibalnih iger FAM Plezalec in FAM Košarka z lončki.

-                     Se plesno izražali v plesno-gibalni igri Medved in čebele.

-                     Otroci so usvojili pesmico Janeza Bitenca – Čebela.

-                     Pripravili različne skutine namaze ter jih okušali.

-                     Okušali različne vrste medu ter ga dodajali v napitek.

-                     Obiskali smo dve bližnji kmetiji.

 

 

 

 

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji