Danes vse več otrok preveč časa preživi za zasloni, zato smo želeli, da s projektom povabimo učence ven, da pridobijo neposreden stik z naravo, da se naučijo rokovati z orodjem, medsebojno sodelovati in predlagati, kako bi izboljšali okolico šole.
Ogromno otrok danes vse več časa
preživi v računalniških svetovih, neposrednega stika z naravo in s pridelavo hrane pa imajo vse
manj. Otroci, ki živijo na podeželju ali celo na kmetijah, pa pogosto ne vedo,
kako lahko hrano pridelujemo ekološko. V šoli smo se odločili, da učencem v
okviru projekta Šolski vrt in urejanje okolice pomagamo začutiti in razumeti
posebnost narave, varstva okolja in medsebojnega sodelovanja. Spoznavamo
rastline, vrtne prebivalce, urejamo gredice ob šoli in se učimo rokovati z
orodjem. Projekt poteka že tretje leto, vabljeni pa so predvsem učenci 4. in 5.
razredov. Spomladi nam pride prav tudi pomoč starejših učencev, da nam pomagajo
pripraviti vrt za sajenje.
Za začetek smo se lotili gredice ob
šoli. Na njej je raslo od cipres, grmičkov z bodicami do narcis in plevela. Z
učenci in kolegico Majo smo pridobili soglasje ravnatelja in se lotili dela.
Najprej smo s pomočjo hišnika spraznili gredico, nato pa s pomočjo dobrih ljudi
pridobili material za novo ureditev. Izbrali smo sadike sivke, naokoli pa
položili kamenčke. Izgledalo je čudovito.
Danes pa opažamo, da sivka ne uspeva povsod enako. Pod
krošnjami breze raste počasneje, tista na soncu pa hitreje. Razmišljamo, da bi
zamenjali rastline, ampak to bo pa že naš naslednji projekt.