Otroci so dnevno na lastno pobudo opazovali vreme. Sami so se preizkusili v različnih eksperimentih, ki smo jih izvedli v skupini. Prinašali so naravni in odpadni material za eksperimentiranje in za izdelovanje didaktičnih pripomočkov.
Ustanova: Vrtec Tezno
Aktivnosti v zvezi z vremenom in podnebnimi spremembami, ki so bile izvedene v skupini:
- Otroci so izdelali plakat za dnevno spremljanje vremena.
- Dnevno so spremljali in beležili vreme v jutranjem krogu in na prostem.
- Vsak mesec so izvedli en poskus, ki je bil vezan na vremenske pojave.
- Spoznali, zaznali in prepoznali so različne zvoke dežja.
- Naredili so oblak – eksperiment.
- Spremljali so, kaj se zgodi na prostem ob jesenskem vremenu. Opazovali so trohnečo bučo in odpadlo listje, ki ga je namočil dež.
- Izdelali so zvočno družabno igro Bingo. S pomočjo zvočne didaktične igre so utrjevali poimenovanje in prepoznavanje različnih zvokov dežja ( naliv, škropljenje, pršenje,nevihta, ploha,kapljanje….).
- Na sprehodu so opazovali , kakšne spremembe so se zgodile zaradi dežja, megle, snega,…
Otroci so dnevno na lastno pobudo opazovali vreme. Sami so se preizkusili v različnih eksperimentih, ki smo jih izvedli v skupini. Prinašali so naravni in odpadni material za eksperimentiranje in za izdelovanje didaktičnih pripomočkov. Podajali so pobude in hipoteze. Se veliko o tem pogovarjali in dogovarjali. Vse dejavnosti so tudi ovrednotili. Potekalo je tudi učenje med vrstniki. Ko so bili združeni v dežurnih igralnicah so z vsebinami, eksperimenti in didaktičnimi igrami seznanjali mlajše vrstnike.
Anekdotski zapis:
Deklica D.: »Vidim, da je veliko sonca. Všeč mi je, da je lepo vreme in da smo veliko zunaj.«
Deček M:« Meni pa je všeč tudi, ko je oblačno. Tudi takrat se lahko igram zunaj«.
Deklica L:« Meni pa je všeč, da dežuje. Takrat rastemo, ko pada dežek.«
Deček V. : » To pa ni res, ko pada dež rastejo rožice in ne mi.«
Deklica Z.: » Mi rastemo če pridno jemo.«
Ugotovitve otrok o pomenu vremena:
»Bilo je veliko sonca. Zato smo lahko naredili bivak na našem igrišču. Tudi v gozdu smo se lahko veliko igrali. Videli smo kačo. Ko so bile poplave smo bili doma.«