Kakšna je pravljica, če v njej nastopa eko mravljica ...

Avtor prispevka : Darja Murn, objavljeno 18.12.2019 08:29:30
KATEGORIJA:
Drugo
KLJUČNE BESEDE:
Ohranjanje našega sveta, Delavnica, Osnovna šola, Izobraževanje, Mentor, Dobra praksa, Ustvarjanje
POVZETEK:

Pri poučevanju slovenščine razmišljaš o tem, kako bi vnesel ekološko vsebino. K ustvarjanju te pritegnejo ponujene vsebine v učnem načrtu, delovnih zvezkih, natečajih in medpredmetno sodelovanje. Pri rednem pouku so nastale eko pravljice, pri ID ustvarjalno pisanje pa eko pesmice.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

KAKŠNA JE PRAVLJICA, ČE V NJEJ NASTOPA EKO MRAVLJICA …

 

V lanskem šolskem letu je naša šola vstopila v projekt Ekošola in si prizadevala za pridobitev eko zastave in eko listine. Naloga za nas ni bila težka, saj na šoli že dolgo let na tem področju veliko delamo. Učiteljice razrednega pouka smo tu še v prednosti, saj z učenci preživimo večino ur v vsakem dopoldnevu in lahko ekološke vsebine vključujemo vsakodnevno. Lepo se jih da vnesti v različne predmete po predmetniku, naše poučevanje pa omogoča tudi medpredmetno povezovanje in prepletanje ekoloških vsebin. Ne le v redni pouk, pač pa tudi v dneve dejavnosti, interesne dejavnosti, neobvezne izbirne predmete …

Letošnje šolsko leto pa sem prevzela poučevanje slovenščine v šestem razredu. Kaj kmalu me je začelo »mučiti« vprašanje, kako bom kot članica ekoodbora lahko naše letošnje naloge, ki smo si jih zadali, udejanjala pri slovenščini. Prav konkretnih nalog se pri poučevanju predmeta samega res ne more izvajati, a kmalu se je pokazala možnost za eko vsebine in sicer pri pisanju pravljic. Le kako? Ko smo obravnavali različne vrste pravljic in jih tudi pisali, je učence pritegnil motiv sodobne pravljice, v kateri bo nastopila mravlja v človeškem svetu. Kako mravlje vidijo človekov odnos do okolja …Nastale so različne domišljijske pripovedi. V vseh so bile mravlje kritične do človekove vloge. Ugotovila sem, da lahko pri poučevanju slovenščine neposredno ekološko delujem le na področju vzgoje (dejavnosti v učilnici, kot so zračenje, zapiranje ventilov na radiatorjih, koriščenje naravne svetlobe …), lahko pa ob nekaterih priložnostih v poučevanje vnesem ekološke vsebine in na ta način vplivam na ekološko razmišljanje učencev.

Pri interesni dejavnosti ustvarjalno pisanje pa se z učenci lotevamo pisanja različnih vrst besedil. Letošnjo jesen smo pisali domišljijske zgodbe, dramska besedila, pa tudi poezijo.

K pisanju pesmi nas je privabil natečaj JSKD Dravograd, na temo Stopimo skupaj (v boju proti onesnaževanju in uničevanju našega prekrasnega planeta Zemlja). Tri učence je tema pritegnila in napisali so vsak svojo pesem. Na natečaj je prispelo veliko pesmi. Nobena od naših ni bila med prvimi tremi, je pa naš učenec Bor tudi prejel priznanje, saj je njegova pesem po kvaliteti izstopala.

Za pokušino objavljam hudomušno pravljico o nagajivi gorski eko mravljici in pesmice z ekološko vsebino.

Darja Murn

OŠ Ivana Skvarče, Zagorje ob Savi

 

 

 

 

Galerija

Komentarji