Pri poučevanju slovenščine razmišljaš o tem, kako bi vnesel ekološko vsebino. K ustvarjanju te pritegnejo ponujene vsebine v učnem načrtu, delovnih zvezkih, natečajih in medpredmetno sodelovanje. Pri rednem pouku so nastale eko pravljice, pri ID ustvarjalno pisanje pa eko pesmice.
KAKŠNA JE PRAVLJICA, ČE V NJEJ NASTOPA EKO
MRAVLJICA …
V lanskem
šolskem letu je naša šola vstopila v projekt Ekošola in si prizadevala za
pridobitev eko zastave in eko listine. Naloga za nas ni bila težka, saj na šoli
že dolgo let na tem področju veliko delamo. Učiteljice razrednega pouka smo tu
še v prednosti, saj z učenci preživimo večino ur v vsakem dopoldnevu in lahko
ekološke vsebine vključujemo vsakodnevno. Lepo se jih da vnesti v različne
predmete po predmetniku, naše poučevanje pa omogoča tudi medpredmetno
povezovanje in prepletanje ekoloških vsebin. Ne le v redni pouk, pač pa tudi v
dneve dejavnosti, interesne dejavnosti, neobvezne izbirne predmete …
Letošnje šolsko
leto pa sem prevzela poučevanje slovenščine v šestem razredu. Kaj kmalu me je
začelo »mučiti« vprašanje, kako bom kot članica ekoodbora lahko naše letošnje
naloge, ki smo si jih zadali, udejanjala pri slovenščini. Prav konkretnih nalog
se pri poučevanju predmeta samega res ne more izvajati, a kmalu se je pokazala
možnost za eko vsebine in sicer pri pisanju pravljic. Le kako? Ko smo
obravnavali različne vrste pravljic in jih tudi pisali, je učence pritegnil motiv
sodobne pravljice, v kateri bo nastopila mravlja v človeškem svetu. Kako
mravlje vidijo človekov odnos do okolja …Nastale so različne domišljijske
pripovedi. V vseh so bile mravlje kritične do človekove vloge. Ugotovila sem,
da lahko pri poučevanju slovenščine neposredno ekološko delujem le na področju
vzgoje (dejavnosti v učilnici, kot so zračenje, zapiranje ventilov na
radiatorjih, koriščenje naravne svetlobe …), lahko pa ob nekaterih priložnostih
v poučevanje vnesem ekološke vsebine in na ta način vplivam na ekološko
razmišljanje učencev.
Pri
interesni dejavnosti ustvarjalno pisanje pa se z učenci lotevamo pisanja
različnih vrst besedil. Letošnjo jesen smo pisali domišljijske zgodbe, dramska
besedila, pa tudi poezijo.
K pisanju
pesmi nas je privabil natečaj JSKD Dravograd, na temo Stopimo skupaj (v boju
proti onesnaževanju in uničevanju našega prekrasnega planeta Zemlja). Tri
učence je tema pritegnila in napisali so vsak svojo pesem. Na natečaj je
prispelo veliko pesmi. Nobena od naših ni bila med prvimi tremi, je pa naš
učenec Bor tudi prejel priznanje, saj je njegova pesem po kvaliteti izstopala.
Za pokušino
objavljam hudomušno pravljico o nagajivi gorski eko mravljici in pesmice z
ekološko vsebino.
Darja Murn
OŠ Ivana
Skvarče, Zagorje ob Savi
# | Ime datoteke |
---|---|
1 | Eko svoboda.docx |
2 | Gorska eko mravljica.docx |
3 | PRIHODNOST SVETA.docx |
4 | Za lepše okolje.docx |