Vrečke iz naravnih materialov

Avtor prispevka : Valerija Zierer Maver, objavljeno 28.05.2020 12:58:44
KATEGORIJA:
Ravnanje z odpadki
KLJUČNE BESEDE:
Ravnanje z odpadki, Hrana, Zdravje in dobro počutje, Ohranjanje našega sveta, Osnovna šola, Odnosi, Ozaveščanje, Dobra praksa, Ustvarjanje, Varčevanje
POVZETEK:

V sklopu Tradicionalnega slovenskega zajtrka smo na OŠ Jurija Dalmatina Krško šivali vrečke za kruh. Namen je bil zmanjšati količino zavržene hrane (kruha), kot plastičnih vrečk.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

V mesecu novembru smo se na naši šoli odločili za eko dan v sklopu dogodka Tradicionalnega slovenskega zajtrka. Odločili smo se da dan obogatimo s šivanjem vrečk za šolsko malico. Učenci so imeli nalogo, da od doma prinesejo eno kuhinjsko krpo, šivanko, sukanec in vse, kar bodo potrebovali pri šivanju svoje vrečke za šolsko malico. Na šoli namreč že več let opažamo, da je vse več odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, kot so plastične vrečke, plastični bidoni ipd. Že v lanskem šolskem letu smo uvedli to, da učenci v šolo prinašajo svoje stekleničke s svojo pitno vodo, ki jo natočijo doma ali v šoli iz pipe. S tem smo želeli zmanjšati uporabo plastičnih bidonov in tako prispevati k bolj prijaznemu okolju. Letos pa smo naredili še korak več, odločili smo se namreč, da si učenci naredijo svojo vrečko za hranitev šolske malice, sploh takrat, ko imamo po programu t.i. dneve dejavnosti (športni dnevi, naravoslovni dnevi …).

  Poglavitni cilji tega dne so bili:

-         - zmanjšanje plastičnih vrečk, bidonov,

-         - recikliranje,

-         - ozaveščanje o naravnih materialih in ravnanju le-teh

-         

Cilji šivanja pa so bili:                                             

-         - spoznavanje tehničnih predmetov in razvijanje spretnosti na področju tehnike in tehnologije,

-         - učenec sodeluje v različnih stopnjah ustvarjalnih procesov: pri načrtovanju, oblikovanju zamisli in izvedbe,

-         - razvijanje koordinacije (roka-oko-noga),

-         - razvijanje prstne spretnosti oz. t.i. fine motorike,

-         - spodbujanje ustvarjalnosti,

-         - spodbujanje jezikovne zmožnosti, razvijanje estetskega zaznavanja,

-         - razvijanje matematičnega mišljenja

Kako je potekalo naše delo, vam prilagamo v priponki. Učitelji smo učence skrbno vodili po korakih, saj je za nekatere šivanje predstavljalo čisto novo izkušnjo. Tisti, ki so bili spretnejši in hitrejši, pa so na pomoč priskočili še ostalim sošolcem in tudi mlajšim. Namreč zadali smo si še en velik cilj: medgeneracijsko sodelovanje. Izvedli smo ga tako, da so starejši učenci pomagali mlajšim in tako je nastalo ob delu še prijetno druženje.

Na začetku, ko smo snovali ta veliki dogodek, so se v nas porajala različna vprašanja, kako bo to v praksi izpadlo. Saj je bila tudi za nas to nova izkušnja. Učenci so z velikim zadovoljstvom in motivacijo sprejeli nov izziv. Nastale so čudovite vrečke za šolsko malico (kruh). S tem smo zmanjšali odpadke, kar je bil naš poglavitni cilj, saj so vrečke iz naravnih materialov in seveda pralne. Lahko jih bodo uporabljali več let oz. do konca osnovnošolskega izobraževanja in še naprej.


Priloge

# Ime datoteke
1 VREČKA ZA KRUH (1).pptx

Komentarji