Sobivamo v prostoru, ki nas obdaja z različnimi življenjskimi okoli. To so gozd, travnik, voda- potok in seveda zrak. V naši enoti Kapljica, ki je ena izmed štirih enot vrtca Rogaška Slatina, dajemo velik poudarek bivanju na prostem in raziskovanju našega naravnega okolja.
Smo mešana
skupina otrok starih 2-6 let in že tretje leto sodelujemo v projektu Biotska
raznovrstnost, ki temelji na raziskovanju določenih rastlin in živali (regrat,
kamilica, metulj, sinička, taščica). Mi smo opazovali in spoznavali tudi
druge. Še posebej smo dali pozornost ozaveščanju
pomena ohranjanja narave in njene pestrosti.
Sledili smo naslednjim ciljem:
·
otrok spoznava travniške živali in rastline, jih išče,
opazuje in primerja v neposrednem okolju;
·
pridobiva izkušnje, kako sam in drugi ljudje vplivajo
na naravo;
·
doživlja in spoznava naravo v njeni raznolikosti in v
stalnem spreminjanju;
IZVEDENE DEJAVNOSTI:
·
Premestitev opazovalnega habitata;
·
Sodelovanje z okoliškimi sosedi (vrtičkarji, kmeti,
čebelarji);
·
Opazovalni sprehodi z lupo v in ob različnih
življenjskih okoljih (travnik, potok, gozd, polje);
·
Beleženje opažanj v zemljevid habitata;
·
Fotografiranje, snemanje,
·
Likovno ustvarjanje na temo travniške živali in
rastline (slikanje, risanje, kiparjenje, lepljenke, izdelovanje mozaikov…);
·
Glasbeno poustvarjanje in gibalne aktivnosti ( Živali
v različnih življenjskih okoljih);
·
Matematične dejavnosti JE/NI SADJE (po zgodbi Zelo
lačna gosenica – tudi v angleščini), barve, števila; vzorci na gosenicah
(nogavicah) ter velikost le teh – primerjalno učenje;
·
Poslušanje različnih leposlovnih vsebin o živalih in
rastlinah, spremljanje enciklopedij in naravoslovnih vsebin ter učenje
deklamacije Čriček in fantičrk, uganke, …
·
Petje pesmi ob spremljavi kitare in orffovih
instrumentov: Gosenica, Metuljček, Pajek, Čebelica, Pikapolonica, Polž…
·
Gibalne dejavnosti (FGM – Polžja hišica – s stoli);
·
Naravoslovno – eksperimentalne (senzorne) igre:
raziskovanje in mešanje zemlje, zmrzovanje in taljenje plastičnih travniških
živalic; kuhanje kamilic, trebljenje regrata in zaužitje pri kosilu,…
Naša naloga je bila
predvsem spoznati bližnji travnik, zato smo izvedli več opazovalnih sprehodov z
lupami in spoznali regrat, ivanjščice, kozjo brado, deteljo, od živali pa
pajka, mravljo, pikapolonico, metulja in gosenico.
Del narave smo
prenesli v igralnico. Z ureditvijo raziskovalnega kotička smo pod
drobnogled vzeli prst (zemljo). Opazovali so njeno zgradbo, raziskovali, kaj
vse se v njej skriva, z malo iznajdljivosti pa so našli tudi »podtaknjene«
živali izdelane iz kartona, da je bila dejavnost zanimivejša, seveda tudi
pravih ni manjkalo. Največ je bilo črvičkov, polžjih hišic in majhnih
kamenčkov. Da smo zaključili celoten krog, smo zemljo uporabili za
zasaditev nekaterih vrtnih rastlin, za katere smo skrbeli skupaj. Otroci so
sodelovali skozi celoten proces priprave in izvedbe. Iz omenjenih dejavnosti
smo zaznali, kako pomembno se je z otroki pogovarjati o naravi, jo raziskovati
in spoznavati, kako jo ohraniti in kako skrbeti za pestrost našega prostora, da
ne bodo živali in rastline nekoč izumrle.