Z učenci 1. razreda so izvedli naravoslovni dan z vsebino "Kako skrbimo za svoje zdravje". Spoznali so kateri dejavniki so tisti, ki vplivajo na zdravje človeka in kaj je tisto kar lahko sami storijo za to, da so in da ostanejo zdravi.
Da bi učenci se zavedali kako pomembno je zdravje in na kakšen način ga ohraniti, smo izvedli naravoslovni dan z vsebino "Kako skrbim za svoje zdravje". Pri tem smo uporabili metodo razgovora, razlage, opazovanja, demonstracije, praktičnega dela. Delo je potekalo frontalno, individualno, skupinsko in v tandemih. Cilji katerim smo sledili so bili naslednji:
Učenci -
· spoznajo, da je hrana potrebna za rast,
delovanje in zdravje,
· spoznajo, da jim uživanje različne hrane,
telesne vaje in počitek pomagajo ohraniti zdravje,
· vedo, da umivanje rok in zob zmanjša količino
nevarnih snovi in drobnih bitij, ki lahko pridejo v telo ali se prenesejo na
druge ljudi,
· spoznavajo, da so nekatere snovi, ki jih
dobijo v telo iz okolja, lahko nevarne in zdravju škodljive,
· spoznajo pomen redne telesne nege,
· spoznajo pomen zdravih zob,
· utemeljujejo potrebo po vsakodnevnem uživanju
sadja in zelenjave, zahtevo po pranju sadja in zelenjave pred uživanjem,
· utemeljujejo pomen rekreacije v naravi in v
telovadnici (sodelujejo pri sprehodu in izvajanju korekcijskih vaj za pravilno
telesno držo),
Najprej so bili učenci pozvani k iskanju
asociacij na besedo zdravje in tako smo kaj hitro ugotovili, da so pomembni
dejavniki ZDRAVA PREHRANA, UŽIVANJE ZADOSTNE KOLIČINE VODE, GIBANJE, OSEBNA
HIGIENA, POČITEK IN SPANJE, REDNI OBISKI ZOBOZDRAVNIKA IN ZDRAVNIKA –
cepljenje.
Obiskala nas je medicinska sestra, ki nam je podrobneje
predstavila vsakega od zgoraj naštetih dejavnikov. Učence je pritegnila k sodelovanju
z praktičnimi vajami. Ob koncu so se učenci v kvizu pomirili med seboj v
pridobljenem znanju.
Nato je zobni asistent s številnimi
pripomočki približal pomen redne, vsakodnevne higiene zob, za zdrave zobe in
sploh za kaj so zobje tako pomembni. Ta dan so si učenci od doma prinesli zobne
ščetke, katere je zobni asistent pregledal in učencem po potrebi svetoval kakšne
zobne ščetke so za njihovo starost primerne. Sledil je praktičen prikaz
pravilnega umivanja zob in učenci so bili pri tem deležni tudi dejanske pomoči.
V delu po skupinah, pa so si učenci
oblikovali prehrambeno piramido, iz reklamnega časopisa izrezovali sličice in razvrščali
hrano na zdravo in nezdravo. Prikazali so kako vplivata zdrava in kako nezdrava
hrana na zdravje. Z risanjem so prikazali na kakšen način lahko z gibalnimi
aktivnostmi vplivajo na zdravje.
Učencem je tema bila zelo blizu. Veliko
predznanja so že imeli, pridobili pa so si tudi nova znanja in informacije s
katerimi so nadgradili in poglobili svoje znanje. Zelo veliko so spraševali in
lepo sodelovali.
Za zaključek si je vsak iz različnih vrst
sadja (sadje so si učenci prinesli od doma) naredil sadno nabodalo. Najprej so si
morali sadje pripraviti, umiti, sčistiti, narezati in natikati na leseno
paličico.
Dan dejavnosti je bil poln lepih in bogatih
izkušenj. Učenci so zelo radi sodelovali. Najbolj mi je bilo všeč to, da so
bili polni idej in načrtov, kako bodo zdaj oni – učenci vlivali na starše, z
pridobljenim znanjem.
V dan dejavnosti
smo poskušali učence ozavestiti, da je tudi zdrava prehrana in zdrav način
življenja zdrav način življenja z okoljem in za okolje.