Otroci spoznajo pridobivanje blaga, uporabo ter možnosti recikliranja odpadnih oblačil. Preko lastne aktivnosti lažje osvojijo znanje in spodbujajo družine k odgovornemu ravnanju z odpadki. Aktivnost je omogočala razvijanje solidarnosti, sodelovanje z lokalno skupnostjo in povezala družine z vrtcem.
V mesecu februarju 2021 smo se v
skupini 3- do 4-letnih otrok posvečali projektu Ekošole »Ne zavrzi oblek, ohrani
planet«. Projekt naju je pritegnil, saj obe strokovni delavki v oddelku radi
šivava in predelujeva oblačila. Vpletli sva veliko konkretnih dejavnosti ter
lastne aktivnosti otrok, da bi odnesli čim več spoznanj, uporabnih v vsakdanjem
življenju.
Najprej smo se z otroki pogovarjali,
kako nastane blago, kaj vse je narejeno iz tekstila ter oblikovali slikovni
plakat z njihovimi komentarji. Spoznavali smo primerna oblačila glede na letni
čas in v garderobo nalepili tabelo Zaporedje pravilnega oblačenja. Projekt je
omogočal dobro izhodišče za povezavo družina – vrtec, saj so se starši dobro
odzvali na našo prošnjo po prinašanju odsluženih otroških oblačil. Medtem smo
poiskali 3 odpadne škatle, jih zavili v nov papir in označili, kam bodo šla
stara oblačila: Tekstilko, Rdeči križ in v predelavo. Otroci so prinesena oblačila
razvrstili v škatle (štetje, razvrščanje - področje matematike), hkrati pa je
tekel pogovor o pomoči drugim, solidarnosti. V povezavi z lokalno skupnostjo
smo se dogovorili s predstavnico Rdečega križa za predajo oblačil v skladišče.
Dogodek bo ovekovečen tudi v lokalnem časopisu.
Posebno veselje pa je predstavljala
škatla »za predelavo«, saj smo iz starih kavbojk zašili igrači kita in delfina.
Sočasno smo spoznavali še poklic krojača in šivilje ter delovanje šivalnega
stroja. Med krojenjem in šivanjem so otroci iznašli novo rimo: »STARE HLAČE ZA
NOVE IGRAČE«. Novi igrači sta namenjeni pogovorom v jutranjem krogu, pri čemer
otroci upoštevajo pravilo: kdor drži igračo, govori, ostali ga poslušajo (vsak
član skupine je pomemben in spoštovan). V tej točki sva sledili otroškemu
zanimanju, tako da je tema skrenila še k morskemu življenju. Na naš projekt smo
se vrnili z eko domačim barvanjem oblačil s sokom rdeče pese. Ta oblačila sedaj
nosijo naši dojenčki v kotičku dom – družina. S področja umetnosti smo se naučili
novo, z odlaganjem odpadkov povezano pesmico Košek za smeti. Otroci so hitro
osvojili preprosto besedilo, še posebej ko sva izdelali slikopis besedila tako,
da lahko »berejo« slike (tekst). S področja jezika nam je bila vir informacij o
ohranjanju narave tudi knjiga (eko zgodbe), zgodnjega opismenjevanja pa smo se
lotili s črkami, ki sva jih sešili iz odpadnih kosov blaga (vsaka črka svoje
teksture in barve). S pomočjo oblačil kot telovadnim pripomočkom smo izvajali
gibalne urice, včasih pa smo iz njih oblikovali šotore za umik v mirni kotiček.
Samoiniciativno je ena od mamic v skupino prinesla tope igle, velike gumbe in
primerno blago za šivanje le-teh z volno. Vsak otrok je prišil gumb in izvezel
oči za sovjega »smeška«. Pri tem so pokazali veliko mero natančnosti in
predvsem potrpežljivosti, vztrajnosti pri novi dejavnosti urjenja fine motorike,
koordinacije roka – oko ter tehnične ustvarjalnosti. Na razpolago so ves čas imeli
tudi tablo z zadrgami, gumbi, pripenjali, vrvicami za pretikanje, vozlanje … ki
sva jo oblikovali iz prinesenega materiala za učenje potrebnih spretnosti
samostojnega oblačenja.
Za zaključek projekta sva iz
rabljenih oblačil vsakemu otroku sešili naglavni trak, da bo oblačilo uporabno še
naprej, le v drugi obliki.
Projekt in zastavljeni cilji so
nam uspeli, povezali smo se z lokalno skupnostjo, družinami in vključili dejavnosti
z vseh področij. Časovni okvir enega meseca je bil ustrezno zastavljen. Otroci so
s svojimi komentarji ter ravnanji dali vedeti, da so odnesli nekaj znanja in
pozitivnega védenja o odgovornem ravnanju z odpadnimi oblačili.