EKO DAN NA DALJAVO

Avtor prispevka : Tina Božič (tina.bozic@os-rimsketoplice.si), objavljeno 08.05.2021 20:59:44
KATEGORIJA:
Ekošole poročajo
KLJUČNE BESEDE:
Trajnostna mobilnost, Zdravje in dobro počutje, Ohranjanje našega sveta, Recikliranje, Ustvarjanje
POVZETEK:

Učenci so spoznali veliko možnosti ponovne uporabe oblačil. Poskrbeli so tudi za pravilno zaščito pred UV sevanjem. V sklopu trajnostne mobilnosti so se učenci seznanili z različnimi možnostmi zdravega gibanja in temu namenjenim potem.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Naša šola je že vrsto let vključena v program Eko šole in vsako leto izvedemo tudi Eko dan. Ta dan običajno izvedemo v šoli in ga obeležujemo z različnimi dejavnostmi, ki dvigujejo našo zavest o pomembnosti ohranjanja narave. Tokrat pa smo dan izvedli na daljavo.

Kar nekaj je pomembnih svetovnih dni, ki so posvečeni varstvu narave in ohranjanju okolja, mi pa smo v petek, 9. 4. obeležili dva prihajajoča svetovna dneva: Dan Zemlje in Dan Sonca.

Učenci razredne stopnje so si na začetku Eko dneva prebrali kratko besedilo o pomenu svetovnega dneva Zemlje. Ogledali so si kratko risanko o odpadkih, kjer so se spomnili na ločevanju odpadkov in pomenu ponovne uporabe odpadkov. Ogledali so si tudi prispevek in spoznali vse možnosti ponovne uporabe oblačil.

V letošnjem šolskem letu je bila rdeča nit Eko dneva NE ZAVRZI OBLEK – OHRANI PLANET. Učenci so v svojih omarah in predalih poiskali premajhna, ponošena ali poškodovana oblačila, ki so jih predelali v nove izdelke. Učenci so imeli priložena natančna navodila, kako lahko ponovno uporabijo ali predelajo določen kos oblačila (zapestnice, rute, igračke, vrečke). Ko so si natančno prebrali kakšne pripomočke potrebujejo za izdelavo izdelka, so sledili natančnim korakom izdelave. Nekateri učenci na razredni stopnji so se prvič srečali tudi s šivanjem.

Učenci predmetne stopnje so se v okviru projekta Zdrava šola – Varno s soncem najprej seznanili z navodili in nasveti, kako lahko sami poskrbijo za pravilno zaščito pred UV sevanjem, nato pa so si po načrtu izdelali legionarsko kapo. S tem so se pripravili na prihajajoče poletje in obeležili Dan Sonca.

Prav tako so se učenci predmetne stopnje seznanili s pomenom recikliranja oblačil in izvedeli, da je tekstilna industrija največja onesnaževalka sveže vode in druga največja onesnaževalka okolja na svetu. Seznanjeni so bili z različnimi možnostmi predelave oblačil: od recikliranja, preoblikovanja oblačil pa vse do uporabe zavrženih oblačil za nove uporabne izdelke, v čemer so se preizkusili tudi sami. Preko video-navodil so ugotovili, da lahko iz zavrženih oblačil naredijo mnogo novih, zanimivih, uporabnih izdelkov zase ali za svoje hišne ljubljenčke (peresnice, zapestnice, nosilne vrečke, igrače za pse in mačke …).

Devetošolci so se namesto predelave oblačil dotaknili trajnostne mobilnosti, kjer so se seznanjali z različnimi možnostmi zdravega gibanja in temu namenjenim potem.

Čeprav je bil Eko dan izveden na daljavo, so vsi učenci vseeno izvedli čiščenje svoje ožje okolice ali pa so se podali na sprehod, ter spotoma pobrali smeti, ki so kazile naravo. Prav tako so doma pobrskali med odpadno embalažo, zbrali časopisni papir, plastične zamaške in odpadne baterije – jih prešteli, stehtali ter pripravili, da jih prinesejo v šolo ob našem ponovnem srečanju.

Ob koncu dejavnosti so zapisali svoje vtise in razrednikom posredovali fotografije svojih izdelkov, legionarskih kap in čistilnih akcij. Po vtisih sodeč je Eko dan dobro uspel, saj so bili učenci zadovoljni in bi marsikdo izmed njih takšen dan z veseljem še ponovil.


Eko koordinatorki: Nina Tuš in Tina Božič

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji