Vzdrževanje lastnega vrta

Avtor prispevka : Simona Štempihar (info@ekosola.si), objavljeno 30.01.2019 08:29:55
KATEGORIJA:
Biotska raznovrstnost
KLJUČNE BESEDE:
Biotska raznovrstnost, Osnovna šola, Učno okolje, Vrt
POVZETEK:

Učence smo povezali z naravo in jim omogočili pridobitev novih spretnosti, znanj ter veščin za delo na vrtu, jim približali zdrav način življenja in uporabo pridelane hrane.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Ustanova: OŠ Helene Puhar Kranj

Cilj projekta: povezati učence z naravo, omogočiti učencem pridobitev novih spretnosti, znanj in veščin za delo na vrtu, jim približati zdrav način življenja in uporabo pridelane hrane.

Vrt na OŠ Helene Puhar sestavljajo:
-    dvignjene gredice za zelenjavo, začimbe, jagodičevje;
-    vrtnarska uta za učno in praktično delo z zelenjavo, dišavnicami in plodovi grmičevja:
-    mini sadovnjak;
-    nasad z malinami in robidami;
-    zeliščni vrtički in čutna pot.
Šolo pa  čudovito krasi še sivkina gredica. Iz posušene sivke izdelujemo sivkina drobna darilca.

Tudi letos smo si postavili cilje glede na letni čas. Najbolj aktiven čas za učence in učitelje je čas od zgodnje pomladi pa do pozne jeseni. Takrat obdelujemo prazno zemljo, sadimo, sejemo, opazujemo žuželke in zelenjavo, pobiramo pridelke in kuhamo. Delo na šolskem vrtu poteka tedensko v okviru izbirne vsebine vrtnarstvo, dnevno v okviru delovne vzgoje in večja dela v okviru delovnega dne na PPVI in tudi na NISU. Učenci so različni po sposobnostih in interesih, zato je delo prilagojeno (prilagojeno orodje, dvignjena gredica za osebe na vozičku, stalen nadzor, spodbude, praktična pomoč in vodenje, delo ena na ena). Učenci so vsako leto bolj spretnejši z orodjem ter vrtnimi opravili. Bolje poznajo semena, sadike in samo zelenjavo. Radi opazujejo kako zelenjava raste. Še rajši pa pobirajo pridelke ter pripravljajo ozimnico in kuhajo pridelano zelenjavo. Mnogo učencev je prvič degustiralo določene jedi iz zelenjave. Naš šolski vrtiček nam omogoča vsakodnevno učenje na svežem zraku in praktično delo na vrtu.
Vreme in letni časi vplivajo na delo na vrtu in na pridelek. V poletnih mesecih je večinoma vrt prepuščen naravi. V štirih letnih časih  smo tudi letos opazovali rast zelenjave, začimb, dreves in grmovnic. Veliko smo se že naučili in stremimo po novih idejah.
POMLAD, POLETJE   
-    priprava gredic: gnojenje z zemljo iz kompostnika, okopavanje, grabljenje, sejanje, sajenje, zalivanje vrtnin, grmovnic, jagodičevja, rahljanje zemlje, pletje
-    spoznavanje in uporaba vrtnega orodja
-    nabiranje in sušenje zelišč
-    priprava napitkov – hladnih, toplih iz zelenjave, grmovnic
-    pobiranje zelenjave, priprava jedi
JESEN:
-    Rahljanje in zalivanje tal
-    Pobiranje zelenjave in uporaba zelenjave
-    Pobiranje zelišč in sušenje zelišč in dišavnic in priprava čaja
-    ozimnica, konzerviranje pridelkov
ZIMA:
-    priprava načrta za spomladansko delo                            
-    pregled semen
-    načrt razporeditve vrtnin, zelišč na šolskem vrtu
-    obisk semenarne, cvetličarne
-    šivanje in poslikava  vrečk za začimb
-    izdelava mil in sveč
-    nabiranje ohrovta, motovilca, brstičnega ohrovta, solate, rukole
-    sajenje v lončke

Projekt je potekal celo šolsko leto in bil vključen v vse predmete učnega procesa. Najbolj nam je bilo všeč, ko smo sadili in grebli po prazni zemlji ter  jesensko  puljenje  zelenjave. Redno smo opazovali rast zelenjave, zorenje jagodičevja ter malin in iskali, kaj je za utrgat. Nekateri učenci so se naučili fotografirat.  Pri urah likovne vzgoje so učenci risali zelenjavo in oblikovali vrtne tablice.

Veliko vlogo pri posredovanju neposrednih izkušenj z naravo ima šola. Ena izmed možnosti, kjer lahko učenci  pridobijo veliko uporabnega znanja in praktičnih izkušenj, je vrtnarjenje. Ta način dela razvija otrokovo samozavest, samostojnost in delovne navade. S takim poučevanjem vplivamo na celostni razvoj otroka. Učenci:
-   pridobijo praktične spretnosti, veščine, znanja  za delo na vrtu;
-   doživijo možnosti preživljanja prostega časa  na svežem zraku, konkretno občutijo in se  povežejo  z naravo;
-   spoznajo zdrav način prehranjevanja; pridelovanje na vrtu brez pesticidov in uporabo zelenjave in sadja;
-   z vsakodnevnim delom na šolskem vrtu razvijajo delovne navade, ki jim bodo koristile v  življenju;
-   spoznajo pripravo različnih jedi iz zelenjave in sadja in jih prenesejo v domače okolje;
-   praktično preizkusijo zdrave jedi.

Učenci in učitelji se več zadržujemo in se sproščamo na šolskem vrtičku. Učenci komaj čakajo, da grejo na vrt. Tam gledajo kako raste in komaj čakajo, da je kaj za utrgat. Učenci so spoznali različno zelenjavo in jo tudi rajši zaužijejo.

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji