MOJ PROSTORČEK

Avtor prispevka : Maja Mišič (maja.misic@oslag.si), objavljeno 14.02.2023 15:26:10
KATEGORIJA:
Ekošole poročajo
KLJUČNE BESEDE:
Okolica šole, Odnosi, Ogled, Dobra praksa, Raziskovanje, Ustvarjalnost, Zgodnje naravoslovje
POVZETEK:

Drugošolci so si v okolici šole zbrali svoj prostorček, ki je bilj dovolj oddaljen od drugih. Tja smo se večkrat vračali, opazovali spremembe letnih časov, se umirjali, brali, prepevali, poslušali ... Cilj je bil, da otrokom približam naravo, da jo začutijo, slišijo in opazujejo spremembe.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Za izziv sem se odločila po obisku seminarja oz. delavnice Približajmo naravo otrokom. Vodilo sta mi bili knjigi Josepha Cornella Potovanje v srce narave ter Približajmo naravo otrokom. Predvsem v drugi knjigi je predstavljenih veliko iger, ki se jih izvaja v naravi in s katerimi na nevsiljiv in igriv način vzpodbudimo otroke, da opazujejo naravo. Obiske v teh prostorčkih smo izkoristili tudi za medpredmetno povezovanje. Učenci so se v svojem prostorčku vedno najprej umirili in prisluhnili zvokom iz narave. Pri vsakem obisku je bilo to lažje in tudi vse bolj natančno so opazovali rastline in majhne živali.

Žal sta nam dva meseca šolanja na domu vzela nekaj spomladanskih obiskov. Imamo pa še nekaj časa, da na tak način ponovno vzpostavimo drugačen stik z naravo.


Prilagam kratek dnevnik naših obiskov.

1.  OBISK

(SPO, LUM)

Učenci si v okolici šole zberejo svoj prostorček (ne sedijo preblizu skupaj, se ne motijo). Usedejo se na blazine in si ogledajo kaj vse je v tem prostorčku (rastline, živali, kamenčki – živa in neživa narava). Zaprejo oči in si predstavljajo, koga bi povabili v svoj prostorček. Iz plastelina oblikujejo osebe, živali ali rastline, ki bi jih povabili k sebi.

2. OBISK

(SPO, SLJ)

Usedejo se na blazine, zaprejo oči in premišljujejo o počutju, ko so ponovno v svojem prostorčku. Danes ga tudi poimenujejo. S seboj imajo sovico, ki smo jo izdelali pri LUM. Iz berila ji preberejo pesem Svetlane Makarovič - Čuk na palici.

3. OBISK

(SPO, LUM)

Opazujejo značilne jesenske barve. Le kaj se je že vse spremenilo v njihovih prostorčkih?

Tokrat k sebi povabijo sošolca ali sošolko. Najprej drug drugemu razkažeta svoj prostorček, nato se igrajo igro FOTOGRAF - drug drugemu z rokami pokrije oči in ga vodi do nečesa zanimivega – npr. rožice. Tam mu za 5 sekund spusti roke iz oči, da si drugi to ogleda. Potem mu ponovno zakrije oči in gresta naprej. Vsak naredi tri »posnetke«. Kasneje v učilnici te fotografije »razvijejo« - jih naslikajo.

4. OBISK

(GUM)

Lepo sončno vreme nas je prav vabilo ven. Vzeli smo Orffova glasbila in odšli do prostorčkov. Učenci so na glasbila spremljali poljubno pesem. Po določenem času smo se združili in zaigrali skupaj.

5. OBISK

(SPO)

Dolgo smo čakali na sneženi obisk naših prostorčkov. To se nam ni izšlo, zato smo značilnosti pokrajine v tem letnem času opazovali brez snega. Učenci so pomislili na zimske radosti, ki jih pogrešajo. S pantomimo so sošolcem, ki so bili blizu njih pokazali to dejavnost.

6. OBISK

(SPO, ŠPO)

Tek do prostorčka, v njem gimnastične vaje in preskakovanje kolebnice.

Tokrat so naredili tudi ZVOČNI ZEMLJEVID - na sredino lista papirja so naredili križec, ki je predstavljal kje sedijo. Potem pa so za vsak zvok, ki so ga slišali, naredili preprost znak oz. risbo tako, da se je videlo iz katere smeri prihaja.

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji