Otroci so spoznali glavne korake odgovornega ravnanja z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj-ponovno uporabi-recikliraj.
Naša najmlajše je pomembno že v predšolskem obdobju ekološko
ozavestiti, da odpadki predstavljajo vedno večji problem. V vrtcu učimo otroke in jih vzgajamo
ekološko, pri vsem tem pa tudi sami aktivno sodelujejo ter ločujejo odpadke. Na
takšen način pripomorejo in prispevajo k varovanju okolja.
Projekt »Ne zavrzi oblek, ohrani planet« se me je dotaknil
zato, ker sem velikokrat na ekološkem otoku videla veliko količino pripeljanih
starih oblačil in pri tem so se mi porajala vprašanja. Kaj se bo zgodilo s temi
oblačili? Ali gredo vsa oblačila v predelavo? Na kakšen način lahko posameznik
poskrbi, da oblačila ne končajo na smetišču? Res je, da se skoraj v vsakem
gospodinjstvu vedno več nakopiči oblačil, katerih ne potrebujemo, bodisi
ker so nam premajhne, prevelike, imajo madeže, ali pa nam preprosto niso več
všeč.
Z otroki smo se najprej pogovarjali o oblačilih, kaj imamo
oblečeno, kje jih kupimo, zakaj potrebujemo oblačila. Preko pravljic so otroci
spoznali poklic šivilje, krojača in kateri so osnovni pripomočki, ki jih
potrebujejo, da lahko neko oblačilo nastane. Deček iz skupine nam je povedal,
da je njegova mami šivilja, ker naredi razna oblačila, nahrbtnike, denarnice in
torbe.
V vrtec so prinesli oblačila, ki jih ne potrebujejo več. Najprej smo iz kartonastih škatel ustvarili maskoto oz. zabojnik in vanj razvrščali oblačila. Nekatera smo ponovno uporabili, druga pa podarili. Iz nogavic smo naredili mehko ljubkovalno igračo. Reciklirali smo kavbojke in iz njih so nastali praktični izdelki-predpasniki.
Povezali smo se z dobrodelno organizacijo oz. z zavodom, ki je v neposredni bližini našega vrtca in jim prinesli rabljena, a uporabna oblačila. Prispevali smo k temu, da odslužena oblačila niso končala na odlagališču odpadkov in otroci so poleg tega usvojili pomen dobrodelnega vedenja, kar pa je naložba za v prihodnost.