Projekt GLOBE na SŠ Domžale

Avtor prispevka : Alenka Lenarčič ([email protected]), objavljeno 24.06.2022 19:16:25
KATEGORIJA:
Ekošole poročajo
KLJUČNE BESEDE:
Podnebne spremembe, Voda, Okolica šole, Srednja šola, Izobraževanje, Ozaveščanje, Dobra praksa, Projektno delo, Raziskovanje, Ustvarjanje
POVZETEK:

Na Srednji šoli Domžale smo se v šolskem letu 2021/2022 vključili v projekt GLOBE in v marcu 2022 sprejeli izziv Water Bodies Challenge 2022. Predstavljamo vam dejavnosti in rezultate v tem projektu/izzivu.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(5)

V sredini oktobra 2021 je v naše elektronske poštne nabiralnike prispelo vabilo na dogodek in delavnico ob začetku izvajanja projekta GLOBE v Sloveniji. Navdušena naravoslovka na Srednji šoli Domžale sem se na vabilo odzvala, se dogodka udeležila in takoj odločila, da se v tudi naša šola vključi v predstavljeni projekt.

Po začetnem navdušenju in predstavitvah dobrih praks mednarodnih kolegov je prišlo obdobje zime, protikoronski ukrepi in karantene, ocenjevanja ... in delo nekako ni prav steklo. Konec februarja 2022 pa je prišlo vabilo s strani Europe and Eurasia Globe k vključitvi v GLOBE Water Bodies Challenge 2022, kar je bila končno dovolj velika vzpodbuda, da gremo v akcijo.

Izziv se je začel 22. marca 2022, na Svetovni dan voda, in se zaključil 20. maja 2022. Na webinarju sredi marca 2022 nam je bil predlagan seznam možnih aktivnosti (Checklist). V primeru, da opravimo vsaj štiri aktivnosti s seznama, lahko pridobimo tudi značko in certifikat.

Z delom smo začeli v začetku marca. S prvo skupino dijakov smo v okviru kemije začeli z raziskovanjem kroženja vode v naravi in izdelavo plakata na to temo. Plakat smo zaključili in razstavili 22. aprila, na Svetovni dan Zemlje. V vmesnem obdobju smo izvajali še druge aktivnosti v povezavi z vodnim telesom, ki je najbližje naši šoli (reka Kamniška Bistrica). Odkljukali smo "sebek z vodnim telesom" in vzorcu rečne vode izmerili pH.

Z drugo skupino dijakov smo naredili in začeli izvajati načrt za delo z GLOBE protokoli za hidrosfero:
- izbrali smo vodno telo, ki ga bomo raziskovali (reka Kamniška Bistrica);
- preučili smo izbrane protokole za analizo hidrosfere (temperatura, prevodnost, pH);
- določili smo mesto meritve ter mapirali površino okrog izbranega vodnega telesa (aplikacija GLOBE Observer);
- začeli smo s tedenskim merjenjem temperature in nadaljevali z merjenjem prevodnosti in pH rečne vode;
- rezultate meritev smo vnašali v spletno bazo podatkov (GLOBE Science Data Entry).

S tretjo skupino smo povezali pouk kemije in dva projekta, ki potekata na šoli - GLOBE in Erasmus+ Kratki filmi za šolo in Evropo. Dijaki so posneli kratke videe o izbranem vodnem telesu in jih med drugim predstavili pri pouku kemije.

Dejavnosti in rezultate smo tudi dokumentirali - ogledate si jih lahko v galeriji in na strani Padlet z izdelki.

S sodelovanjem v projektu GLOBE bomo zagotovo še nadaljevali in širili nabor dejavnosti in števila vključenih dijakov ter profesorjev. Učimo se tudi iz napak in jih popravljamo. Zadovoljstvo dijakov in mentorice ob opravljenem delu ter dodatno pridobljeno znanje in izkušnje vsekakor odtehtajo dodatni čas in trud, ki smo ga vložili poleg rednih učnih dejavnosti in obveznosti.

Priloge

Komentarji