Spremljanje prečnih veščin - kuharska delavnica v 1. razredu

Avtor prispevka : Vladimira Obranovič (lada.obranovic@gmail.com), objavljeno 05.06.2022 22:25:12
KATEGORIJA:
Gradiva
KLJUČNE BESEDE:
Zdravje in dobro počutje, Delavnica, Gradiva, Osnovna šola
POVZETEK:

Vključeni smo v pilotni projekt RAP in eno izmed izobraževanj je bilo Formativno spremljanje prečnih veščin. Priložena je priprava in izvedba kuharske delavnice v prvem razredu podaljšanega bivanja. Avtorica je Irma Grbec.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Učitelj:

Irma Grbec

OŠ Ob Rinži Kočevje

Predmet: RaP podaljšano bivanje

Razred: 1. a

Datum: 17. 2.2022

TEMA: IZDELAVA PIŠKOTNIH KROGLIC RAZLIČNIH OKUSOV

 

PROGRAM: Spremljanje prečnih veščin

 

SPOZNAVANJE KULTURNE DEDIŠČINE – IZDELOVANJE KROGLIC BREZ PEČICE, npr. kokosove kroglice

PREDZNANJE:

Učenci so poslušali zgodbe o miški MU, ki je svoje prijatelje učila peči različna peciva. Tu so spoznali, kako delamo, kadar spečemo kakšno pecivo. Tudi sami so povedali, kaj o tem delu že vedo. Tu se je porodila ideja, da tudi sami naredijo nekaj podobnega.

Priprava na ta dogodek je potekala cel teden.

KRITERIJI ZA USPEŠNO PEKO:

Z učenci smo skupaj izoblikovali kriterije, ki jih je potrebno upoštevati, da bomo uspešni.

Kriterije, ki smo si jih postavili, so:

PRED ZAČETKOM

ČISTE ROKE

PREDPASNIK

ČISTO KRPO ZA NA MIZO

 

DELOVNI PROCES

PAZIMO:

-        DA DELAMO NA MIZI IN NE ONESNAŽUJEMO SVOJ PROSTOR

-        DA STVARI NE PADAJO NA TLA

-        DA TESTO NE DAJEMO V USTA

-        DA SOŠOLCEM NE KRADEMO TESTA

-        DA IMAMO ČISTE ROKE

 

 

CILJ:

-        NAREDITI DOBRE KROGLICE

 

DEJAVNOSTI ZA DOSEGO KRITERIJEV IN CILJA

Uporabili smo piškote različnih okusov (navadni, čokoladni, ovseni) , sladkor v prahu, kokos, malo ruma, maslo,  kinder čokolado in vodo.

Dodatki: folija za prekrivanje miz, predpasniki, skodelice, vilice, srajčke za kroglice.

 

POSTOPEK

Najprej smo združili mize in jih pokrili z damastno folijo, da je bila delovna površina čista. Nato smo si vsi umili roke in si nadeli predpasnike.

Potem so se učenci razdelili v skupine, in sicer smo imeli 4 skupine. Nato so skupine povedala, kakšne kroglice bi radi izdelovali, čokoladne ali vanilijeve.

Z mlinčkom sem potem zmlela piškote kot osnovo, dodali smo malo sladkorja v prahu, malo ruma ali kokosa, nekaterim še maslo, malo vode in iz tega oblikovali maso.

Pri tem je bilo potrebno paziti, da ni bilo dodano preveč vode, ker je bila masa tekoča, kar so učenci sami ugotovili. Ko je bila masa pripravljena, so učenci oblikovali kroglice.

 Na koncu smo izdelke postavili na skupno mizo in si ogledali, kaj je nastalo in nato vse skupaj še poskusili.

 

EVALVACIJA

Skupaj smo ocenili, kako smo izpeljali to dejavnost.

Učenci so ugotovili, da so upoštevali vse kriterije, ki smo jih postavili pred začetkom peke.

Pri delovnem procesu pa smo ugotovili, da se je malo zataknilo, ker učenci niso v celoti upoštevali  postavljenih kriterijev, npr. umazali so delovno površino, ker je bila masa preveč tekoča, maso so poskušali še med gnetenjem.

So pa ugotovili, da je skupina lepo delala skupaj, da so se dopolnjevali.

 Doseganje cilja – učenci so ugotovili, da so kljub manjšim napakam le dosegli cilj. Kroglice so bile uspešno narejene in dobre.

 

 

KAJ SEM SE NAUČIL

-        da delamo v skupini

-        da ne smemo dajati testa v usta

-        da ne trgamo oziroma uničujemo delovno površino

-        da si moramo umivati roke

-        da pazimo, koliko tekočine dodamo

-        da lahko mesimo z rokami

-        da enakomerno oblikujemo kroglice

 

DOKAZ - slike 

      

 

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji