Gozdna igralnica

Avtor prispevka : Sidonija Bratuša, objavljeno 04.02.2019 21:40:58
KATEGORIJA:
Biotska raznovrstnost
KLJUČNE BESEDE:
Biotska raznovrstnost, Vrtec, Dobra praksa
POVZETEK:

Bivanje v naravi naj bi postalo stalni, vseživljenjski proces, ki se ga otrok začne zavedati v vrtcu. V naravi imamo vse možnosti gibanja, igranja, doživljanja, raziskovanja in spoznavanje narave. Zelo pomembno je, da otrok veliko hodi, teče, skače , se vrti v naravi.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Ustanova: Vrtec Studenci Maribor, Enota Radvanje

Ker vemo, da se možgani najbolj razvijajo v predšolski dobi je zelo pomembno, da se otroci veliko gibljejo. Zelo pomembno je, da otrok veliko hodi, teče, skače , se vrti v naravi. Predvsem pomembno pa je da vse našteto otrok počne po  naravnem razgibanem terenu. Tu je zelo pomembno, da otroški možgani morajo pri tem močno misliti.

Bivanje v naravi naj bi postalo stalni, vseživljenjski proces, ki se ga otrok začne zavedati v vrtcu. V naravi imamo vse možnosti gibanja, igranja, doživljanja, raziskovanja in spoznavanje narave. V naši enoti Radvanje imamo veliko srečo, saj se naša enota  nahaja ob obronkih Pohorja, kjer imamo v neposredni bližini tudi  ribnik, sadovnjake, vinograde in  zelo veliko različnih peš poti, ki jih z veseljem koristimo.
Gozd je prostor, kjer bivamo v sozvočju z naravo gozda in naravo otrok. Vse bolj tudi spoznavamo, da učenje v naravi skriva v sebi nekaj več – našim otrokom ne omogoča samo doživljanja narave, ampak tudi pozitivno doživljanje samih sebe in svojih prijateljev. 
 V jesenskem času smo se tedensko  odpravili v gozd kjer smo opazovali drevesa, poslušali šumenja listja in prepevanje ptičk – jih spoznavali (kako se oglašajo, katere barve so, ali so selivke ali ostanejo in prezimijo pri nas), opazovali smo kako listje odpada iz dreves in kako listi spreminjajo svojo barvo. Razvrščali smo listje po barvi izdelovali mandale iz listja, storžev in vejic vse to smo počeli v naravnem okolju.   Otroci so bili navdušeni nad  hoja po odpadnem listju in v  igri z njimi . Opazovali smo tudi ribnik, ki se nahaja na obrobju gozda ter občudovali smo odtise krempljev rac v blatu oz. zemlji.  Po gozdnih poteh smo slišali tudi žuborenja potoka, ki je pravi balzam za naša ušesa. Z otroki smo se usedli ter prisluhnili zvokom narave (šumenja listja, žuborenja potoka, petje ptičk).  Otroci v gozdu ne krepijo samo znanj s področja narave, matematike, slovenščine, ampak vsak otrok na najboljši možni način razvija tudi svoje individualne sposobnost.  V gozd smo povabili tudi gozdarja, kateri nam je pojasnil, da gozda ne smemo onesnaževati, naučil nas je kako izmerimo velikost krošnje in ugotovimo koliko je drevo staro. Ker se v našem naravnem okolju-gozdu zelo dobro počutimo smo med nas povabili tudi naše babice in dedke, ki so z nami nabirali kostanje, našli pa smo  tudi zelo veliko gob. V jesenskem času je bil potok obarvan v pisanih jesenskih barvah. Naši začetni obiski so bili namenjeni opazovanju in raziskovanju okolice, spoznavali smo značilnosti potoka in opazovali živali in rastline ob in v potoku.

Ker je moj namen, da otroci doživijo naravo (gozd) v vseh letnih časih z vsemi čuti smo nadaljevali s tedenskim odhod v gozd tudi v zimskem času.  V snegu smo opazovali sledi srne, ptičk, ljudi in ugotovili, da tudi sami puščamo za seboj sledi. Otroci so aktivno opazovali drevo tudi v zimskem času , ugotavljali smo  nastale spremembe. Tudi v zimskem času nas je obiskal gozdar, kateri nam je pokazal in nas podučil kako se živali prehranjujejo v zimskem času. Naučili smo se, da se v storžu skriva hrana za živali.  Ker se v naravnem okolju- gozdu počutimo sproščeni smo med sprehodom naredili tudi snežaka v gozdu, otroci so ga poimenovali “gozdni snežak”.  Zimski čas je bil zelo zanimiv, saj je bil potok večino časa prekrit z debelo ledeno plastjo,  zaradi nizkih temperatur. Otrokom sem odlomila delček ledu, katerega so tipali, opazovali kako se v rokah topi.
Pohorje (hribovje)- gozd, ribniki, travniki so okolja, ki nam ponujajo bogato paleto izkušenj in zunanjih aktivnosti. Otroci so si z gibanjem skozi igro in zabavo  v gozdu pridobili veliko izkušenj, pridobili so  na zdravju in predvsem na dobrem počutju –umirjenost. Otroci kot skupina so se med seboj zelo povezali, skupaj so premagovali ovire na poti do cilja in to izključno v naravi, ki nas obkroža. Predvsem pa se v našem vrtcu zavedamo, kako  pomembno je predšolsko obdobje, predvsem z vidika v katerem otrok zazna velik interes in pripravljenost za vse dejavnosti če so mu le ponujene skozi igro. Otrok nas nenehno opazuje in posnema, sprejema naš odnos do okolja, zato mu moramo biti vedno dober zgled.
V gozdu je  krasno. Sodelujejo otroci VIJOLIČNE IGRALNICE (18 otrok).

Povezali smo se z gozdarjem, kateri prihaja k nam v vsakem letnem času ter se z nami odpravi v gozd kjer nas veliko nauči. Kako izmerimo velikost krošnje drevesa, kako se oglaša žolna, s čim se živali prehranjujejo v času zime in veliko več.  Starši so nam priskočili na pomoč, saj so otroke oblekli letnemu času primerno ter podpirali naš odhod v naravo.

Vsak teden se odpravimo v gozd, kjer bomo v prihodnje opazovali bolj podrobno ptice (stopinje, kljune, barvo peruti,)…opazovali bomo tudi rastline, si naredili herbarij ter spoznali življenjski cikel metuljčka…in še veliko več. Skratka v gozd bomo preselili čim več dejavnosti.

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji