Eko dan na daljavo

Avtor prispevka : Lea Dominko, objavljeno 16.05.2020 20:07:56
KATEGORIJA:
Ohranjanje našega sveta
KLJUČNE BESEDE:
Ravnanje z odpadki, Ohranjanje našega sveta, Ozaveščanje, Trajnostni razvoj, Ustvarjalnost, Vrt
POVZETEK:

Čeprav smo letos zaradi karantene priča šolanju, kot ga še ni bilo, smo se odločili, da nas to ne bo ustavilo. Skupaj smo vsi razredi naše šole praznovali Svetovni dan Zemlje, in sicer smo prav na ta dan - 22. 4. 2020 - izvedli Eko dan.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Na naši šoli vsako leto izberemo dan, katerega v celoti posvetimo našemu planetu - Zemlji. Letos nas je situacija s poukom na daljavo pripeljala do dveh možnih izidov - ali Eko dneva ne bo ali bo Eko dan tak, kot ga še ni bilo. Odločili smo se za slednje in doživeli zelo pozitivno izkušnjo, katero moramo deliti kot primer dobre prakse.

Na spletni strani šole smo objavili obvestilo o izvedbi Eko dneva ter nekaj zastrašujočih dejstev, kot na primer:

  • da nastanejo ene jeans hlače, je potrebnih 7600 litrov vode;
  • vsako minuto se v ocean odvrže za en tovornjak plastike;
  • tudi v nas se nahaja plastika-mikroplastika, ki pride v živali, ki se hranijo z vodnimi živalmi in tako tudi do nas.

Rdeča nit vseh dejavnosti je bila misel, kako lahko vsak izmed nas "pomaga" Zemlji. V ospredju je bila uporaba odpadnih materialov (odpadna embalaža, papir) in naravnih virov za izdelavo nekaj novega in uporabnega. Poseben poudarek smo namenili tudi samooskrbi in pripravi lastnih posevkov na gredice ali v odpadne plastične lončke, ki so jih učenci lahko pripravili sami ali ob pomoči staršev. Za vsako triado smo tako izbrali različne dejavnosti in pripravili navodila ter usmeritve. Nekateri učenci so se še posebej potrudili in naredili več izdelkov, kot je bilo potrebno.

Tako so učenci 1. triade izbirali med naslednjimi aktivnostmi: ustvarjanje dekoracije iz odpadne embalaže; ogled Eko risanke in pisanje sporočila zgodbe; risanje slik o Zemlji; barvanje kamenčkov za igro Spomin ali urejanje svoje lastne gredice.

Učenci 2. triade so lahko izbirali med sledečim: ustvarjanje novih, uporabnih izdelkov iz odpadne embalaže; sajenje različnih posevkov na lastne gredice; pisanje zgodbe, pesmi ali risanje stripa na temo posledic onesnaževanja; pisanje obljube Zemlji ali izvedba poskusa Nafta v vodi.

Učenci 3. triade so lahko izbrali: zasaditev svoje gredice, kateri so izmerili še obseg in ploščino; pisanje pesmi, zgodbe ali risanje stripa o okoljski problematiki v tujem jeziku; izdelava ptičje krmilnice iz odpadnih plastenk; pisanje obljube Zemlji v tujem jeziku ali priprava Eko regratove solate. Veliko učencev zadnje triade si je ogledalo tudi film francoskega fotografa in režiserja Yann Arthus-Bertranda z naslovom Žejni svet.

Po zaključenih aktivnostih so učenci svoje delo poslikali. Slike smo zbrali v kolaže, označili razred in jih vse objavili na spletu. Učenci so bili navdušeni nad svojim delom in delom svojih sošolcev, učitelji pa še toliko bolj, saj si niti v sanjah nismo predstavljali, kam seže otroška domišljija in zavzetost za ekološke dejavnosti na daljavo. Eko dan smo ponosno zaključili z naslednjo mislijo: "Zemlja, na kateri živimo, bo slabša ali boljša le toliko, kolikor bomo mi slabši ali boljši. In tu nastopi moč ljubezni. Zakaj če ljubimo, si zmeraj želimo biti boljši, kakor smo." (Paulo Coelho)

Morda je pouk na daljavo, ko učenci niso izpostavljeni učiteljevemu nenehnemu opazovanju in doslednim navodilom, še dodatna priložnost, da na svoj način in z več poguma izrazijo svoje misli in ideje.

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji