"Slačenje koruze"

Avtor prispevka : Andreja Trobec, objavljeno 18.05.2020 22:42:51
KATEGORIJA:
Hrana
KLJUČNE BESEDE:
Hrana, Delavnica, Osnovna šola, Lokalna pridelava, Dobra praksa, Projektno delo, Rastline, Raziskovanje, Ustvarjalnost, Vzgoja
POVZETEK:

"Slačenje koruze" ali bolj poznano ličkanje koruze je našim prvošolcem, ki živijo v vaškem okolju manj poznano. Projekt »Vrednote in moralne norme v naših krajih skozi čas« smo želeli predstaviti preko različnih dejavnosti. Učenci so pridobili pristen stik z eno najbolj znano žitarico - koruzo.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(5)

V šoli učencem nudimo najrazličnejše učne vsebine, ki so skrbno oblikovane po posameznih učnih programih osnovnošolskega izobraževanja. Velikokrat pa želimo otrokom ponuditi še druge izkušnje in tako vnašamo v poučevanje raznolike dejavnosti, ki pouk bogatijo. Otrokom zlasti širijo obzorja spoznanj. Hiter tek življenja je prinesel mnogotere spremembe tudi v naše okolje. Ob jesenskem spravilu poljskih pridelkov smo se odločili prvošolcem Osnovne šole dr. Bogomirja Magajne Divača predstaviti že pozabljen kmečki običaj ličkanja koruze, ki mu pri nas pravimo tudi »slačenje koruze«.

Projekt smo pričeli z naravoslovnim dnevom, ki smo ga poimenovali Ohranjanje starih običajev – »Slačenje koruze«.

Delo je potekalo v obliki delavnic na katerih so učenci:

-  gledali videoposnetek običaja ličkanja koruze,

-  spoznavali koruzo s svojimi čutili,

-  »slačili« koruzo,

-  plesali »koruzni ples«,

-  izdelali likovni izdelek.

Preko celotnega dela je bilo čutiti navdušenje otrok, ki so ga izražali pri posameznih dejavnostih. Brez težav so sledili danim navodilom. Pokazali so tudi veliko vztrajnosti. Ugotovili so, da ličkanje koruze ni lahko opravilo, saj je za puljenje ličja potrebno kar nekaj moči. Spoznali so tudi, da je ličje na notranji strani koruznega storža mehkejše in nežnejše od ličja na zunanji strani. Zato je  zunanje ličje močnejše in se ga uporablja za pletenje koruznih kit ipd. Tako kot odrasli nekoč, so tudi otroci ob delu poklepetali in se poveselili s plesom in rajanjem, ki je bil sestavni del tega opravila. Zavedali so se tudi, da smo imeli mi le majhen kupček koruze, nekoč pa so si zaradi velike količine pridelka ljudje priskočili na pomoč, da je delo hitreje steklo. Zaustavili smo se ob pomenu solidarnosti, ki  je nekoč ljudi bolj združevala in povezovala. Projekt se ni zaključil po končanem naravoslovnem dnevu, ampak se je nadaljeval še naprej med šolskim letom. Pri likovnem pouku so učenci izdelali kozolec iz odpadnih  tetrapakov mleka in sokov. Na ta način so se seznanili s funkcijo kozolca, saj te konstrukcije v naši bližini ne vidimo. Na njem so koruzo razstavili, da se je lahko sušila. »Slečeno« koruzo so po opazovanju na kozolcu še narisali.

Tekom šolskega leta je bilo načrtovano tudi mletje koruze. Iz koruzne moke bi na starem ognjišču skuhali polento, a nam je epidemija prekrižala načrte. V naslednjem šolskem letu bomo hrano iz koruze še okusili.

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji