Polži

Avtor prispevka : Klaudija Remškar (klavdija.remskar@guest.arnes.si), objavljeno 30.05.2020 15:18:28
KATEGORIJA:
Biotska raznovrstnost
KLJUČNE BESEDE:
Biotska raznovrstnost, Vrtec, Živali
POVZETEK:

Z otroki, starimi od 3 - 5 let, smo raziskovali svet polžev. K sodelovanju smo povabili tudi starše. Naše začetno zanimanje za polžke je preraslo v pravi raziskovalni projekt, ki nam je prinesel veliko lepega in nas medsebojno toplo povezal.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(5)

Polži so nas spremljali na vsakem koraku. Septembra smo prišli v skupino "Polži", srečevali smo jih na sprehodih, eden izmed otrok je v skupino prinesel morske polžke,... Zato smo se odločili, da preko neposrednega opazovanja na travniku, v gozdu, vrtu, parku spoznamo življenje polžev. 

Dejavnosti, ki smo jih izvedli:

  1. Opazovanje in ugotavljanje, kaj polži najraje jedo.
  2. Svet polžev smo spoznavali z vsemi čutili. In bilo je »sluzasto« zanimivo!
  3. Skrb za sobni terarij s polži in spoznavanje njihovih potreb.
  4. Srečanje z velikim polžem, ki prihaja iz daljnih krajev – polž ahatnik.
  5. Iz nabranih naravnih materialov smo izdelali mini igralni kotiček: Polžkov domek.
  6. Naše najljubše pravljice o polžkih: Polž Vladimir gre na štop (M. Osojnik), Goljata čakam (A. Damm), Polžka Blažka (A. Krings).       
  7. Opazovali smo polža in razmišljali "Kaj že vem o polžih"? Razmišljanja smo napisali na plakat.
  8. Namizna didaktična igra Polžkov spomin, spoznavali smo barvitost in raznovrstnost polžev.
  9. Z različnimi likovnimi tehnikami smo razvijali ročne spretnosti, vztrajnost in ustvarjalnost. Polžke iz papirnatih trakov smo izdelali s pomočjo svinčnika, polžke iz plastelina pa s spretnimi prstki.
  10. Učili smo se urejenega pogovarjanja. V pomoč so nam bila posebna pogovorna znamenja "Polžek povedek".
  11. Iz blaga smo izdelali polžka, otroci so ga poimenovali Bobi. Vsak petek obišče otroka iz skupine in z njim preživi teden dni. Veseli se dogodivščin in prijetnih trenutkov s prijatelji.
  12. Interaktivna igra s polžem, ki zna brati, govoriti, samostojno hoditi, plesati, spodbuja otroke k načrtovanju, sodelovanju, preizkušanju, preverjanju,... Otrok ob igri razvija kritično vrednotenje procesa načrtovanja in se v družbi vrstnikov imenitno zabava.
  13. Razstava "Vse o polžih" v eko kotičku vrtca.

Otroci so s prispevki aktivno sodelovali pri spoznavanju tematike. V vrtec so prinašali najrazličnejše materiale, plakate, pravljice, pesmi, deklamacije, plastelin z navodili za oblikovanje polžkov.

Ker radi prepevamo, nas je ves čas raziskovanja spremljala tale pesmica: 

POLŽEK KORENJAK

(pesmica)

PO STEZICI LEZE,

PO STEZICI, PO STEZICI,

DVA ROŽIČKA KAŽE,

DVA ROŽIČKA, DVA ROŽIČKA,

HIŠO S SABO NOSI,


HIŠO NOSI, HIŠO NOSI,

KDO JE TA JUNAK?

TO JE, TO JE,

POLŽEK KORENJAK.

TO JE, TO JE,

POLŽEK KORENJAK.


Z otroki smo ob raziskovanju sveta polžev spoznali marsikaj novega in veliko zanimivega. Ugotovili smo, da je svet polžev raznolik, barvit in poln presenečenj. Naučili smo se spoštovati živa bitja, še posebej tista, ki jih vzamemo iz naravnega okolja in potrebujejo našo posebno skrb. Učili smo se odgovornosti in skrbnosti. Učili smo se pripovedovati o stvareh svojim prijateljem. Spoznali smo, da več glav več ve….in, da je lepo in poučno, da si znanja med seboj podelimo. Naše začetno zanimanje za polžke je preraslo v pravi raziskovalni projekt, ki nam je prinesel veliko lepega in nas medsebojno toplo povezal.


Avtorji: Nataša Frece, Bernarda Nučič Potočnik, Klaudija Remškar

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji