Povodni mož

Avtor prispevka : Vida Videc (vida.videc@guest.arnes.si), objavljeno 30.05.2020 22:49:38
KATEGORIJA:
Voda
KLJUČNE BESEDE:
Voda, Zdravje in dobro počutje
POVZETEK:

Ob slovenskem kulturnem prazniku smo v skupini 2-3 letnih otrok prebirali Prešernovega Povodnega moža. Balada nam je bila navdih, da smo z otroki začeli raziskovati vodo. Ugotavljali in raziskovali smo, kje vse imamo vodo, zakaj jo potrebujemo, spoznavali smo njene lastnosti.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Ob slovenskem kulturnem prazniku, Prešernovem dnevu, smo v skupini 2-3 letnih otrok v vrtcu Črnuče, enoti Sapramiška, prebirali Prešernovega Povodnega moža. Balada nam je bila navdih, da smo z otroki začeli raziskovati vodo. Ugotavljali in raziskovali smo, kje vse imamo vodo, zakaj jo potrebujemo, spoznavali smo njene lastnosti. 

Otroci so nad vodo navdušeni že tako ali tako in kljub temu, da so še zelo majhni in še niti ne govorijo vsi dobro, se kar dobro zavedajo, kje vse je voda in za kaj jo uporabljamo. Sprva smo se ustavili ob različni literaturi in fotografijah vode v naravi (reka, morje, dež ...) in njene uporabe (umivanje, kuhanje, pitje ...). Otroci so fotografije opisovali in pripovedovali tudi svoje izkušnje. Vodo smo si tudi dobro ogledali in jo okusili, ter tako spoznavali njene lastnosti. Ozavestili smo, da je voda vir življenja, da jo potrebuje tudi naše telo, da kadar smo žejni, nam najbolj pomaga voda. Spoznali smo vodno paro in led, opazovali dež. Zelo zanimivi so bili otrokom poskusi z vodo. Ugotavljali smo, kako se snovi mešajo v vodi in če se kaj spremeni (sladkor, sol, kava, olje, pesek ...). Vodo smo tudi obarvali in vanjo dali cvetlice ter opazovali spremembe. 

Ob prebiranju Povodnega moža smo izvedeli, da sta Urška in povodni mož odplesala v reko Ljubljanico, mi pa smo se odločili preizkusiti, kaj v vodi lahko plava in kaj potone. V večjo skledo vode smo dajali različne predmete, igrače, kamne, ladjico, drevesni list ... in ugotavljali, kaj se zgodi z njimi. Razvrščali smo jih v dve skupini, na tiste, ki so ostale na površju, in na tiste, ki so potonile. Nazadnje smo z lutko preverili tudi, kako je v vodi plesala  Urška in opazovali, kaj se zgodi, če jo spustimo. Tako so si otroci lažje predstavljali, kako sta s povodnim možem izginila pod vodo. Dejavnosti smo povezali tudi z likovnim ter gibalnim ustvarjanjem.

Na vsakodnevnih sprehodih, posebej po deževnih dneh, so otroci zavzeto opazovali in skušali stopiti v vsako lužo, zato smo se dobro opremljeni s škornji in rezervnimi oblačili v omaricah namensko odpravili na sprehod in iskali luže, jih opazovali, če kdo živi v njih, raziskovali ali list in kamen plavata ... Z lesenimi palčkami so nekateri otroci skušali loviti 'ribe' - plavajoče liste. Opazovali smo tudi golobe, kako se kopajo v luži, kako pijejo vodo ... Radi smo zahajali do Črnušnice ali do Save in opazovali njun tok, ki je bil predvsem po dežju precej intenziven. Opazovali smo race in žuželke ob vodi, se zgražali, ko smo v vodi zagledali kakšne odpadke. 

Nekateri otroci so pokazali veliko raziskovalne žilice in vztrajnosti, nekatere poskuse bi ponavljali vedno znova in znova, npr. pri mešanju olja in vode jim je bilo zelo zanimivo opazovati mehurčke olja, ki so potovali proti površju. Vseh stvari in snovi se morajo otroci dotakniti in jih začutiti z večimi čuti, tako so npr. okušali slano vodo ali pomočili prst v toplo oz. hladno vodo, na dlani topili led, vonjali ... 

Naš cilj, da se otroci seznanijo z vodo v različnih oblikah in stanjih, da spoznajo njene lastnosti, je bil dosežen. V nadaljevanju so otroci pogosto sami obnavljali, kaj smo se pogovarjali, kaj smo videli. Postali so tudi bolj pozorni na določene pojave v naravi in jih z navdušenjem  občudovali (valovanje luže ob vetru, sončni odsev vode na steni ...). Navsezadnje pa smo se tudi strinjali, da je za žejo najboljša voda.



Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji