Urejanje okolice šole

Avtor prispevka : Petra Marguč Naglič (petra.marguc-naglic@guest.arnes.si), objavljeno 30.05.2020 23:00:23
KATEGORIJA:
Okolica šole
KLJUČNE BESEDE:
Okolica šole, Dobra praksa, Rastline, Vrt, Vzgoja
POVZETEK:

Vključevanje otrok v urejanje okolice pripomore k razvijanju pozitivnega odnosa do sebe, soljudi in narave.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

V posebnem programu vzgoje in izobraževanja se zavedamo pomena vključevanja otrok v vsakodnevne dejavnosti, v razvijanje samostojnosti, spretnosti, delovnih navad in odgovornosti. Na vseh stopnjah posebnega programa dajemo velik poudarek na omenjene veščine. V učnem načrtu V. in VI. stopnje posebnega programa pa imamo še posebej opredeljene cilje in dejavnosti v okviru delovne vzgoje oz. delovno zaposlitvenih tehnik, vezane na delo na vrtu, cvetlični gredi, kmetiji, zelenici, v sadovnjaku,…

Delo poteka preko celega šolskega leta, glede na aktualna opravila na omenjenih površinah.

Veliko učencev na šoli prvič ravna z določenim orodjem, pripomočki in s tem pridobiva pomembne izkušnje in znanje za prenos v vsakodnevno življenje. Seveda pri delu upoštevamo individualne zmožnosti vsakega otroka. Včasih je že uspeh izraženo veselje do neke dejavnosti, ne glede na končni izdelek.

Ob izvajanju dejavnosti v naravi se učenci povežejo z njo in njenim življenjskim ciklom. Več dejavnosti, ki jih otrok opravi v naravi, bolj jo pozna in bolj jo spoštuje. Med samimi dejavnostmi pa se notranje umiri in doživlja pozitivna čustva, še posebej, ker so prisotni pozitivni komentarji učiteljev in vzgojiteljev ter seveda staršev, katerim s ponosom ob odhodu domov pokažejo svoje delo.

Dejavnosti, ki smo jih izvajali z učenci v okolici šole:

1.     Grabljenje odpadlega listja;

2.     Pometanje dvorišča in asfaltiranega igrišča šole;

3.     Obrezovanje rastlin z vrtnimi škarjami;

4.     Urejanje visokih gred: priprava na sejanje, zasaditev;

Zalivanje;

Odstranjevanje plevela;

Pobiranje pridelkov;

5.     Pobiranje odpadkov;

6.     Ureditev grede z rožami;

7.     Vzdrževanje trave, zelenice.

Pri vseh dejavnostih smo ob učencih prisotni učitelji, varuhi in tehnično osebje, ki skrbimo za varno rokovanje z orodjem in pripomočki ter učimo pravilnega ravnanja z njimi.

Ravnanje z nevarnejšim orodjem, npr. vrtnimi škarjami poteka individualno učitelj – učenec in seveda samo z učenci, ki zmorejo varno in pravilno rokovanje z omenjenim orodjem/pripomočkom.

Galerija

Priloge

Komentarji