Higiena

Avtor prispevka : NEVENKA DRAŽETIĆ, objavljeno 02.06.2020 12:12:33
KATEGORIJA:
Zdravje in dobro počutje
KLJUČNE BESEDE:
Zdravje in dobro počutje
POVZETEK:

Da bi otroci resnično razumeli, kakšen je pomen čistih rok, je učiteljica Hejdi Baraga pripravila posebno uro, pri kateri so spoznali Mimi. Mimi je mikorob. Majhna je. Zelo majhna. Pravzaprav je tako majhna, da jo lahko vidiš samo skozi mikroskop.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Zgodba o pomenu higiene se je začela razvijati v vrtcu v mesecu decembru. Zgodba, ki je imela na začetku le eno vprašanje: »Kako otrokom v vrtcu predstaviti bakterije, ki so ključnega pomena pri higieni?« Kar nekaj časa sem brskala za idejami in sestavljala uro, ki bi jo speljala v vrtcu, da bi te male glave razumele, kaj želim povedati. Učna urica v vrtcu je bila izjemna tako, da smo jo ponovili tudi z učenci prve triade in nato še z učenci v podaljšanem bivanju.


Ideja se je začela v knjižnici, ko sem v rokah listala knjigo Ne liži te knjige, avtorja Idan Ben-Baraka. Genialno preprosta in zabavna knjiga, ki otrokom predstavi čuden, neviden svet mikrobov, ki jih obkroža, učiteljem in staršem pa odpira nove teme in možnosti igrivega pogovora o skrivnostih sveta, mikroskopsko majhnega.

Sliši se preprosto. Knjigo prebereš učencem, jo zapreš in se pogovoriš o tem. Ampak ne. Sama sem želela, da učenci spoznajo drobna živa bitja, ki jih ne vidimo s prostim očesom. Da bi učenci čim bolj podoživeli svet mikroorganizmov, sem knjigo oblikovala v Powerpoint projekcijo. In na ta način predstavila zgodbo o izredno čudovitem mikrobu Mimi.


Učencem sem razložila, da je temeljito umivanje rok zelo pomembno, saj s toplo vodo in milom iz kože rok odstranimo mikrobe. Ko pa se med umivanjem popraskamo z nohti po dlaneh, pa jih odstranimo tudi izza nohtov. Pomembno je tudi, kdaj si umivamo roke (takoj po umazanju, pred in po jedi, po uporabi WC, če se dotikamo obraza (nosu, ust, las), če kihamo, kašljamo, si brišemo nos,…). Z otroki  smo s  pogovorom ovrednotili pomen temeljitega umivanja rok, saj so spoznali, da zaradi mikrobov, ki jih prenašamo z neumitimi rokami, lahko zbolimo.


V prvem delu učne ure smo spoznali, da mikrobi niso vidni s prostim očesom. Zato smo se odločili, da ta mala drobna živa bitja pobliže pogledamo pod mikroskopom. Preden smo se lotili mikroskopiranja, smo ponovili, kje najdemo mikrobe. Nato sem pokazala svoje mikroorganizme na kruhu in mikroorganizme v vodi iz ribnika.


Vsak učenec si je nato pripravil svoj preparat. 

Po mikroskopiranju smo se  z učenci pogovorili:

-          kakšne barve so bili mikroorganizmi pod mikroskopom,

-          kakšne oblike so bili mikroorganizmi pod mikroskopom,

-          ali so se premikali,

-          ali bi vodo iz ribnika pili,

-          zakaj lahko pijemo vodo iz pipe,…

 

Ob zaključku smo se pogovorili še,  ali so vsi mikroorganizmi škodljivi. Učencem sem pokazala primere koristnih mikroorganizmov v jogurtu in na različnih plesnivih sirih. Za zaključek smo se  najedli koristnih mikroorganizmov.

 

Ko smo spoznali Mimi, smo se odločili, da bomo še posebej pozorni, da si pred kosilom natančno umijemo roke. Včasih nas obišče tudi inšpektor čistih rok, ki preveri ali so si res vsi učenci umili roke.

 

 

Galerija

Priloge

# Ime datoteke
1 Ne liži te knjige.pptx

Komentarji