Vrtičkarji

Avtor prispevka : Mateja Štor (tejstor@gmail.com), objavljeno 14.02.2023 15:47:06
KATEGORIJA:
Ekošole poročajo
KLJUČNE BESEDE:
Okolica šole, Osnovna šola, Gibanje, Odnosi, Dobra praksa, Rastline, Vrt
POVZETEK:

V prispevku predstavljam primer dobre prakse na šolskem vrtu, ki ga učenci samostojno obdelujejo od jeseni pa vse do začetka poletja. Z marljivim delom na vrtu razvijajo vztrajnost, krepijo medsebojne odnose, razvijajo delovne navade, za svoje delo pa so na koncu nagrajeni s pridelki.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Na šoli smo tudi to šolsko leto izvedli interesno dejavnost Šolski vrtiček. Z učenci smo se vsak petek po pouku, če nam je le bilo vreme naklonjeno, zbrali na šolskem vrtu.

Najprej smo se seznanili z vrtim orodjem in rabo le-tega, odstranili smo pleveli in tekmovali v puljenju korenin, raziskovali semena, prepoznavali dobre in slabe sosede in na podlagi izdelane skice načrtovali zasaditve na našem vrtu. Po vsem načrtovanju smo vrt pripravili na saditev in sejanje tako, da smo vrt prekopali in zemljo zrahljali. Jeseni smo posejali zimsko solato in posadili čebulice jesenskega česna in čebule, spomladi pa smo posadili sadike solate, kumar in bučk ter posejali redkvice, solato in kamilice. Uredili smo tudi zeliščne bazenčke, kamor smo nasadili še majaron in timijan. Urejali smo tudi okolico šole: pometli smo pot do šole, grabili zelenico in obrezovali suhe veje.

Po končanem izvajanju dejavnosti na šolskem vrtu smo z učenci skupaj načrtovali, kako porabiti pobrane pridelke in iz njih pripraviti okusne jedi.

V dogovoru z učenci smo pripravili slasten smuti in okusen namaz z drobnjakom, solato pa smo prijazno predali šolskim kuharicam. Pred zaužitjem jedi sem učence seznanila z bontonom pri jedi, pripravo pogrinjka in lažjimi gospodinjskimi opravili (pomivanje in brisanje posode, pospravljanje in brisanje mize, pometanje).

Ko sem morala učence dobesedno naganjati s šolskega vrta, ko so me ustavljali na hodniku in me spraševali, kdaj bomo spet šli na vrt, ko so sami hodili za šolo in opazovali pridelke, takrat sem vedela, da mi je uspelo. Uspelo mi je učence navdušiti nad naravo, nad vrtnimi in drugimi opravili, okrepiti njihove medsebojne odnose in jim privzgojiti odgovornost ter potrpljenje.

V sebi vem in čutim, da lahko vsak otrok razvije odlične delovne navade, če mu le odrasli zaupamo, ga podpiramo in mu damo to možnost. 

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji