V prispevku predstavljam primer dobre prakse na šolskem vrtu, ki ga učenci samostojno obdelujejo od jeseni pa vse do začetka poletja. Z marljivim delom na vrtu razvijajo vztrajnost, krepijo medsebojne odnose, razvijajo delovne navade, za svoje delo pa so na koncu nagrajeni s pridelki.
Na šoli smo tudi to šolsko leto izvedli interesno
dejavnost Šolski vrtiček. Z učenci smo se vsak petek po pouku, če nam je le
bilo vreme naklonjeno, zbrali na šolskem vrtu.
Najprej smo se seznanili z vrtim orodjem in rabo
le-tega, odstranili smo pleveli in tekmovali v puljenju korenin, raziskovali
semena, prepoznavali dobre in slabe sosede in na podlagi izdelane skice
načrtovali zasaditve na našem vrtu. Po vsem načrtovanju smo vrt pripravili na
saditev in sejanje tako, da smo vrt prekopali in zemljo zrahljali. Jeseni smo
posejali zimsko solato in posadili čebulice jesenskega česna in čebule,
spomladi pa smo posadili sadike solate, kumar in bučk ter posejali redkvice,
solato in kamilice. Uredili smo tudi zeliščne bazenčke, kamor smo nasadili še
majaron in timijan. Urejali smo tudi okolico šole: pometli smo pot do šole,
grabili zelenico in obrezovali suhe veje.
Po končanem izvajanju dejavnosti na šolskem vrtu smo
z učenci skupaj načrtovali, kako porabiti pobrane pridelke in iz njih
pripraviti okusne jedi.
V dogovoru z učenci smo pripravili slasten smuti in
okusen namaz z drobnjakom, solato pa smo prijazno predali šolskim kuharicam.
Pred zaužitjem jedi sem učence seznanila z bontonom pri jedi, pripravo
pogrinjka in lažjimi gospodinjskimi opravili (pomivanje in brisanje posode,
pospravljanje in brisanje mize, pometanje).
Ko sem morala učence dobesedno naganjati s šolskega
vrta, ko so me ustavljali na hodniku in me spraševali, kdaj bomo spet šli na
vrt, ko so sami hodili za šolo in opazovali pridelke, takrat sem vedela, da mi
je uspelo. Uspelo mi je učence navdušiti nad naravo, nad vrtnimi in drugimi
opravili, okrepiti njihove medsebojne odnose in jim privzgojiti odgovornost ter
potrpljenje.
V sebi vem in čutim, da lahko vsak otrok razvije odlične delovne navade,
če mu le odrasli zaupamo, ga podpiramo in mu damo to možnost.