Sodoben način življenja zahteva
od nas, da hitro in enostavno pridemo do želenega cilja. Zato je avtomobil
tisti, kateri je najpogosteje uporabljeno prevozno sredstvo. Tudi po pogovorih
z otroki ugotavljamo, da se največ otrok zjutraj pripelje z avtomobilom do
vrtca. V mesecu septembru, v sklopu Evropskega tedna mobilnosti, smo z otroki raziskovali, primerjali,
opazovali ter iskali alternative za motorna vozila.
Teme smo se lotili v vseh
starostnih skupinah, kjer so najmlajši prepoznavali različna prevozna sredstva
tako preko slikovnega materiala kot neposredno z opazovanjem okolice. Otroci v
starosti 3 – 4 leta so se prvič srečali s skupnim sprehodom po okolici vrtca
ter tako spoznavali pomen varnega vključevanja v promet. Ugotovili so, da je
prisotnih veliko avtomobilov, zato so izdelali avtobus, kateri lahko pelje več
ljudi naenkrat, v eni skupini pa so naredili čarobni avtomobil kateri ne potrebuje goriva, saj se polni na
zrak. Starejši otroci 4 – 6 let pa so raziskovali varne in manj varne poti do
vrtca ter množičnost motornih vozil, v kateri se običajno vozi ena oseba.
Otroci so spoznali različne prometne znake, varne prehode, podhod, spremljali
so hrup ter primerjali zrak ob cesti ter v gozdu. Po skupinah so si otroci
izdelali plakate svojih opazovanj ter iskali alternativo avtomobilu. Na igrišču
je nastala tudi premična gibalna pot katero so si izmislili otroci skupaj s
strokovnima delavkama v katero so otroci vključili vso pridobljeno znanje o
varnem obnašanju v prometu.
Skupne ugotovitve smo skupaj z
otroki oblikovali ter predstavili v predprostoru naše enote, kjer so otroci staršem predstavili kaj lahko
mi naredimo da naš planet ostane čist.