Vrtna učilnica ali naše gredice

Avtor prispevka : Milena Švent (milena.bratusa@2os-zalec.si), objavljeno 07.06.2021 21:21:47
KATEGORIJA:
Okolica šole
KLJUČNE BESEDE:
Ekosistem, Izobraževanje, Lokalna pridelava, Dobra praksa, Raziskovanje, Trajnostni razvoj, Učni pripomoček, Učno okolje, Ustvarjanje, Vrt
POVZETEK:

Ker se nam zdi izjemnega pomena, da učencem na naši šoli ponudimo čim več praktičnega pouka, smo se letos odločili za ureditev visokih gred in zeliščnih vrtov. Učenci so bili navušeni nad najrazličnejšimi opravili, posajena zelišča in vrtnine pa so pri pouku gospodinjstva dobile poseben pomen.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Ustvarjanje vrta v šoli je danes bolj kot kadar koli pomemben sodoben učni in vzgojni pripomoček. V programu z nižjim izobrazbenim standardom in posebnem programu je praktično delo izjemnega pomena. To je tudi razlog zakaj smo se letos odločili za ureditev vrtov. Populacija pri nas učečih otrok potrebuje ogromno senzoričnih izkustev, zato sta se vsakodnevno opazovanje in gojitev rastlin izkazala kot odličen način poučevanja. 

Dve visoki gredi smo kupili ob začetku letošnjega šolskega leta. V spomladnem času smo od Mladisnkega centra Žalec dobili v dar še nekaj manjših visokih gredic, ki smo jih uporabili za zasaditev zelišč, začimb in cvetja. Nakupljeni visoki gredi je bilo najprej potrebno sestaviti, pri čemer nam je na pomoč priskočil hišnik. V okviru tehničnega dne v oktobru smo visoke grede premazali z lanenim oljem in pričeli s polnjenjem. Vanje smo naložili vejevje, slamo in seno, odpadno listje in papaško travo s šolskega dvorišča. Visoke grede smo pred zimo napolnili le do polovice in sicer z zemljo, ki je zaradi prenove dvorišča bila odveč. Tako smo zmanjšali kup zemlje za odvoz. Slednje smo izvajali v okviru izbirnega predmeta kmetijstvo. Preko zime smo pustili grede počivati in v okviru pouka gospodinjstva in naravoslovja (6. - 9- razred) skrbno načrtovali kako bomo grede dokončno uredili in kaj bomo vanje posadili. V spomladanskem času smo se tako poslužili medpredmetnega povezovanja in pričeli z vzgajanjem svojih sadik. Vzgojili smo sadike zelja, sončnic, peteršilja, tagetisev in sladkih feferonov. Pred izvedbo tehniškega dne, smo v bližnji vrtnariji nakupili še preostale sadike (blitva, melancani, rabarbara, por, čebula, jagode in solata), kjer smo kupili tudi zemljo za vrtnine s katero smo napolnili visoke grede do vrha. Ponovno smo jih premazali z lanenim oljem. V napolnjene grede smo posejali korenje, grah in redkvico in posadili vzgojene oz kupljene sadike. Pri vzgoji in nakupu sadik smo se osredotočili predvsem na to, da bodo vrtnine primerne za uživanje pred odhodom na počitnice oz. bodo zdržale preko poletja, da bodo uporabne še v jesenskem času, v novem šolskem letu. Vrtnine učenci izmenično nadzorujejo, kontrolirajo ali jih je morebiti potrebno zaliti in ali so pristoni kakšni škodljivci. Čeprav je bila sama izvedba projekta bolj v domeni tretje triade, vrt redno obiskujejo tudi učenci nižjih razredov. Trenutno so najbolj aktualne redkvice, ki so že blizu tega, da bodo primerne za uživanje, česar se učenci neizmerno veselijo.

Ob koncu meseca maja smo v manjše gredice, ki smo jih dobili v dar, nasadili tudi zelišča in cvetlice, katere je prav tako zagotovil Mladinski center. Zelišča bomo pobirali in sušili za čajne mešanice, ki bodo uporabljene v okviru pouka gospodinjstva, cvetlice pa so namenjene predvsem čebelam, ki jih lahko opazujemo pri njihovi paši. Z namenom ohranjanja čebel bomo pustili tudi del zelišč, da naredijo cvetove. 


Cilji projekta so (bili):

- navajanje na potrpežljivost, sodelovanje in timsko delo,

- spodbujanje samoskrbe,

- privzgajanje skrbi za rastline in želje po vrtnarjenju,

- izoblikovanje občutka do pridelane hrane,

- koriščenje gred za spremljanje rasti in razvoja rastlin.


Izvedba projekta je sicer terjala kar nekaj časa, a smo le-to uspešno kombinirali s poukom gospodinjstva, naravoslovja in kmetijstva. Izkoristili smo tudi nekaj dni dejavnosti, ki smo jih letos, zaradi prisotnosti epidemije, izvajali  kar na šoli. Četudi so učenci pri fizičnih opravilih na začetku nekoliko nergali, so kaj kmalu ugotovili, da gre za sproščujoča opravila, za katera smo nagrajeni tako, da lahko vsakodnevno opazujemo prebujanje mladih rastlinic, katerih okus je precej boljši od tistih kupljenih v trgovini. 


Zapisali Neja Srčič in Milena Bratuša



Priloge

# Ime datoteke

Komentarji