Ptice v okolici šole

Avtor prispevka : Jelica Ilić (jelica.ilic@mladika.si), objavljeno 08.06.2021 21:01:27
KATEGORIJA:
Biotska raznovrstnost
KLJUČNE BESEDE:
Biotska raznovrstnost, Okolica šole, Ozaveščanje, Živali
POVZETEK:

Odlična lokacija naše šole, nam omogoča opazovanje in spremljanje ptic tekom celega leta. Namen je, da naše učence čimbolj seznanimo, kako varovati ptice in njihovo življenjsko okolje.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Na Osnovni šoli Mladika smo se letos odločili, da bomo podrobneje spoznali ptice. Naša šola leži neposredno v bližini Ptujskega jezera, ki je največje slovensko stalno jezero in za katerega velja, da ima izjemen pomen za prezimujoče ptice.

Z učenci smo najprej raziskali anatomijo ptic, poslušali smo posnetke njihovega oglašanja in jih tudi sami poskušali posnemati (z žvižganjem, trkanjem, čivkanjem,...). Na spletni strani društva za opazovanje ptic - DOOPS, smo si ogledali katere vrste rečnih ptic so značilne za Ptujsko jezero. Odločili smo se, da poskusimo katero od teh tudi sami poiskati in jo opazovati v naravnem okolju. Zgodaj zjutraj smo se odpravili na obrežje reke Drave, kjer so učenci ugotovili, da morajo biti čim bolj mirni, tihi in natančni pri opazovanju, saj nam ptice nemalokrat uidejo in jih težko opazujemo. Svoja opažanja (oglašanje, barva, velikost, kljun,...) so primerjali s slikovnim ključem ter opisi in jim je tako uspelo prepoznati kar nekaj značilnih vrst, kot so: race mlakarice, sivke, navadna čigra, rečni galebi... 

Tekom tehniškega dne pa so izdelali ptičje hišice, saj se zavedajo, da je skrb za ptice v zimskem času izredno pomembna. Po vrnitvi v šolo smo na naše šolsko drevo izobesili ptičje hišice in ga poimenovali kar  »ptičje« drevo. Drevo pa krasi tudi ptičja hišica, ki nam jo je podarila Srednja lesarska šola Maribor, člani SiDG- Slovenski državni gozdovi, pa so zagotovili, da hrane celo zimo ni zmanjkalo.

Učenci so bili navdušeni, saj pot ob Dravi večini predstavlja vsakdanjo pot iz šole domov in sedaj lahko prepoznajo ptice, ki ji opazijo na poti.

Učenci so spoznali, da ljudje in živali uporabljamo zvok za izmenjavo podatkov (sporazumevanje), podrobneje so spoznali tudi vretenčarje (ptice). Velik poudarek smo pa dali nujnosti po ohranjanju naravne in kulturne dediščine ter povezavi med človekom in naravo. 

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji