Z raziskovanjem naravnega ekosistema ponoviti zgradbo in delovanje ekosistema s preprostimi metodami. Na primeru spoznati, kako se ekosistemi spreminjajo in razvijajo. Ob koncu delavnice razumeti, da so vsi ekosistemi med seboj povezani v biosfero.
Delavnica z
naslovom POTOVANJE PO BIOMIH je bila namenjena nadarjenim učencem od 6. do 9.
razreda. K sodelovanju je bilo povabljenih 12 učencev, udeležilo se jih je 9. Učencem
je bilo tekom delavnice predstavljeno, kaj so biomi, katere vrste biomov
poznamo in kakšni so odnosi med organizmi v določenih. Na delavnici so
popolnoma samostojno po navodilih z vsemi potrebnimi pripomočki izdelali dva
primera zaprtega bioma, ki je sestavljen iz vodnega in kopenskega dela. Po
opravljeni dejavnosti priprave izdelka, so po pred pripravljenih korakih
preproste raziskave zapisali raziskovalna vprašanja in hipoteze. Odgovore nanje
bodo dobili tekom opazovanja, saj bodo izdelki do konca šolskega leta na voljo
za opazovanje in beleženje rezultatov in ugotovitev v učilnici naravoslovja.
Tekom
delavnice so se preizkusili tudi kot turistični vodniki, tako da so za poljubno
izbrani biom po navodilih izdelali brošuro z vsemi potrebnimi podatki in
informacijami. Pri tem so si pomagali s spletom, seveda so pa vpletali tudi
svojo domišljijo, se urili v medvrstniškem sodelovanju in komunikaciji ter
kritično razmišljali.
NAMEN DELAVNICE:
Z raziskovanjem naravnega
ekosistema ponoviti zgradbo in delovanje ekosistema s preprostimi metodami. Na
primeru spoznati, kako se ekosistemi spreminjajo in razvijajo. Ob koncu
delavnice razumeti, da so vsi ekosistemi med seboj povezani v biosfero. Pri
geografiji so že spoznali biome, pri biološki delavnici pa jih osvetliti iz
vidika biotske pestrosti in spoznati, da biotska pestrost upada z oddaljevanjem
od ekvatorja in nadmorsko višino. Ugotovili so lahko, da lahko imajo v podobnih
biomih različne vrste organizmov podobno ekološko vlogo in razumeli, da so vsi
organizmi imeli in še imajo pomembno vlogo pri spreminjanju planeta Zemlje.
Učenci so tekom delavnice razvijali
naslednje cilje:
- na primeru naravnega
ekosistema ponovi zgradbo in delovanje ekosistema ter spozna in uporabi
preproste metode proučevanja ekosistemov,
- spozna, da se ekosistemi
spreminjajo in razvijajo (npr. primer sukcesije),
- razume, da se ekosistemi
med seboj povezani v biosfero,
- spozna glavne tipe biomov
in da je biotska pestrost večja v tropskem in zmernem (toplem in vlažnem)
podnebju kot v puščavah ali tundri,
- spozna, da imajo lahko v
podobnih biomih različne vrste organizmov podobno ekološko vlogo,
- razume, da so organizmi
(vključno s človekom) imeli in še imajo pomembno vlogo pri spreminjanju našega
planeta (vpliv na zgradbo ozračja, sodelovanje pri nastajanju nekaterih tipov
kamnin ter pri preperevanju kamnin in nastajanju prsti).
METODE DELA: |
|
|
|
Eksperimentalno
delo, preučevanje, opazovanje, beleženje, problemski razgovori analiza dela,
diskusije učitelj – udeleženci. |
|
||
Zaključna predstavitev |
Predstavitev poročil o svojih
ugotovitvah, do katerih so se dokopali
ob opazovanju in izvajanju eksperimentov. Sodelovanje v diskusiji na
podlagi novih spoznanj, ki so jih
uspešno povezali z izkušenjskim znanjem. |
# | Ime datoteke |
---|---|
1 | BIOSFERA V PLASTENKI-raziskovanje (3) (1).docx |
2 | potovanje biomi_brošura (1).docx |