Učenci so načrtovali in oblikovali zaprti prostor, ki so ga umestili v odprti prostor. Članek predstavlja povezovanje učnih vsebin likovne umetnosti (arhitektura) z vsebinami ekološkega ravnanja in trajnostne vizije. Poleg vsebin iz učnega načrta sem s to dejavnostjo razvijala kompetence podjetnosti
Osnovna šola
Trebnje je kot razvojna osnovna šola s šolskim letom 2017/2018 vstopila v
projekt Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med
izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah – POGUM.
Kompetence
podjetnosti obsegajo tri področja (ZAMISLI in PRILOŽNOSTI, VIRI, K DEJANJEM).
Vsako področje ima pet kompetenc (Polšak, 2019, str. 8, 9).
Tudi v opisani aktivnosti je bilo delo načrtovano
tako, da so dejavnosti izhajale iz zamisli učencev, razvijali so svojo
ustvarjalnost in predstavljali svojo vizijo na temo arhitekture.
Slika 1: Področja in kompetence
modela EntreComp (vir: https://www.zrss.si/projekti/projekt-pogum/)
Zadala
sem si nalogo, da bomo razvijali področje ˝Zamisli in priložnosti˝ in v okviru
tega tri kompetence: odkrivanje priložnosti, ustvarjalnost in vizija. Iz
začetne ravni smo prešli do ravni odgovornosti.
Zamisli in priložnosti:
-
odkrivanje priložnosti (začetna raven)
Učenci
razmišljajo o oblikovanju zaprtega prostora, narišejo skico in oblikujejo
poskusne modelčke. Zamisli si med seboj predstavijo.
Večina se je odločila za
enostanovanjsko hišo. Pripravili so osnovo in zbrali material za opremo vseh
prostorov. Razmišljali so ekološko in trajnostno.
Načrtovali so postavitev objekta v odprti prostor:
-
upoštevanje sončne in senčne strani,
-
površje in odtekanje vode,
-
gradnja samooskrbnega vrta.
-
ustvarjalnost
Učenci
oblikujejo zaprti prostor iz različnih odpadnih in eko materialov, ki jih
prinesejo od doma.
-
vizija (raven odgovornosti)
Učenci pojasnijo svojo
odločitev in izbiro iz vidika trajnostnega razvoja. Hiša bo narejena iz: kamna,
gline in lesa. Vsi premazi bodo naravni in ekološki. Hiša bo samooskrbna, saj
bo imela sončne celice, zbiralnik pitne in odpadne vode.
Slika
2: Zaprti prostor
Odprti prostor so oblikovali zelo različno. Zamislili so
si park, gozd in travnik blizu ribnika.
Slika 3: Odprti prosto
Ideje učencev so izhajale iz domače okolja, njihove ideje bi bile izvedljive tudi v realnosti. Aktivnost je potekala v obliki sodelovalnega učenja, ki se je tudi tokrat pokazalo kot izredno motivacijsko in pozitivno, saj vključuje vse sodelujoče in dopušča različne poglede.
LITERATURA
1. Polšak, A. (ur.). EntreComp: Okvir podjetnostne
kompetence[Online]. Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Ljubljana. 2019.
[Uporabljeno 21. 7. 2023].
Dostopno na spletnem naslovu: www.zrss.si/pdf/entrecomp.pdf.