Na naši šoli smo že vrsto let vključeni v eko
projekt – Eko šolski vrt. V neposredni bližini šole imamo urejen prostor z
gredicami in tudi učilnico na prostem. Na šolski vrt zahajamo v vseh letnih
časih, saj le-ta ponuja učencem možnost opazovanja sprememb v naravi in tudi
opazovanja živali. Učenci lahko tako veliko vsebin pouka usvojijo skozi
praktično izkušnjo in kvalitetno preživljajo čas na prostem.
S projektom smo se pričeli ukvarjati že v mesecu
septembru. Iz šolskega vrta smo pobirali pridelke in jih tudi poskušali.
Izpraznili smo gredice, jih prekopali in pripravili zemljo na počitek. Na
šolskem vrtu imamo tudi kompost, kamor smo odvrgli odpad iz gred. Iz različne
zelenjave smo si pripravili zelenjavno juho, iz zelišč pa zdrave namaze. Iz
mete in melise, ki nam je obilno rodila, smo pripravili sirup. Učenci so tako
pridobivali delovne navade, si privzgajali občutek za skrb za okolje, se učili
osnov vrtnarjenja ter spoznavali pot hrane od vrta do krožnika.
V jesenskem času smo posejali motovilec in posadili
česen. V zimskem času so učenci spoznavali različne načine razmnoževanja
rastlin in naredili potaknjence plazeče rastline. Pripravili smo si razredno
vrtilnico ter posejali paradižnik, papriko in bučke ter si tako uspešno
vzgojili nekaj sadik.
V toplejših pomladni mesecih smo ponovno pričeli z
delom na vrtu. Najprej so se učenci
lotili urejanja in prekopavanju
gredic. Šolski vrt smo prekopali in s pomočjo učencev dodali in presejali kompostno
zemljo. V razredih so učenci čez leto zbirali organske odpadke ter tako
sodelovali pri nastajanju kompostne zemlje. Učenci so nato posejali in posadili
različne pridelke. Za pridelek skrbijo učenci, ki ga skrbno zalivajo.
V letošnjem obilnem deževju, se še posebej srečujemo
s škodljivci – polži. V šolski kuhinji smo v ta namen zbrali jajčne lupine, jih
nadrobili ter jih uporabili kot sredstvo za odganjanje polžev, ki pa sicer ni
tako učinkovito, kot bi si želeli.
Učenci so v projektu z veseljem sodelovali. Šolski vrt jim predstavlja prostor za učenje z raziskovanjem in tudi sprostitev. Učencem na tak način privzgajamo delovne navade, jih učimo osnov vrtnarjenja in jih poučujemo o virih prehrane. Praktičen način učenja s pomočjo vrta ima pozitiven vpliv na učence, saj je njegov namen trajnosten in učence vzgaja za življenje.
Jasna Vinko, Osnovna šola Starše